مسابقات بازیهای ویدئویی با هدف افزایش نشاط نوجوانان برگزار شد

وی اضافه کرد: بیش از یک هفته درگیر میزبانی این رویداد فرهنگی وآموزشی بودیم و دانش آموزان چند مدرسه از جمله هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران، مدرسه فرزانگان و شهید بابایی در این مسابقات شرکت کردند.

فائزی یادآورشد: همچنین کنسول های بازی را وارد مدارس کردیم و بخشی از فراخوان ها در گیم نت ها صورت گرفت و با استقبال بسیار خوبی روبرو شدیم که عزم ما را برای تداوم این برنامه ها دو چندان کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: امیدواریم با تداوم اینگونه برنامه های مهیج و عملی در حوزه بازی و سرگرمی بتوانیم تیم های بیشتری را با بازیهای بومی و محلی آشنا کرده و توانمندی های داخلی را معرفی کنیم.

این مدیر فرهنگی بیان کرد: در روز فینال مسابقات نهایی در حضور داوران گیم نت اجرا شد که در پایان به نفر اول 20 میلیون تومان، نفر دوم 15 میلیون تومان و نفر سوم 10 میلیون تومان اهدا می شود.

34566

در مراسم اختتامیه عرفان برومند و مهرداد عمومی پس از هفت پیروزی پیاپی در مقابل حریفان و بدون شکست به مرحله فینال راه یافتند و به صورت زنده بازی پایانی را برگزار کردند.

000999

فائزی اضافه کرد: در استان قزوین تعداد 130 گیم نت فعالیت می کنند که شاید همه آنها فضای مطلوبی نداشته باشند و در گذشته نیز نظارت مطلوبی بر فعالیت آنها صورت نگرفته که باید این اشکال نیز برطرف شود.

وی اضافه کرد: تبلیغات زیادی برای بازی های خارجی انجام می شود که متاسفانه برخی از آنها نیز ضد اخلاقی و غیر فرهنگی است که برای فرزندان ما مضر است و بایستی خودمان محتوای خوب و بازی های خوب را تولید و ترویج کنیم.

بخوانید:  «زیرطاقی» طنازانه به رویدادها و اخبار ورزشی همراه با حواشی می‌پردازد

همچنین از سازندگان بازی رایانه‌ای با نام سرافرازان و برترین‌های مسابقات بازی‌ها تجلیل شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ هفتمین جام ملی قهرمانان بازی های ویدئویی و نمایشگاه بازی های ویدئویی عصر دوشنبه با حضور محمد صادق دهناوی دبیر هفتمین جام قهرمانی ویدیویی ایران، محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رسولی مدیر این رویداد و شاهمحمدی دبیر محتوایی رویداد در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

وی اضافه کرد: اینرویداد در شش استان تجربه می شود وامیدواریم بتوانیم در سالهای آینده نیز میزبان این رویدادهای فرهنگی برای گروههای سنتی مختلف باشیم.

3212321

فائزی تصریح کرد: افزایش نشاط اجتماعی در میان جامعه نوجوان و جوان و ترویج بازی های خوب رایانه ای و  جانشینی آن با بازیهای مشکل دار و مغایر با فرهنگ ایرانی از مهمترین اهداف ما در برگزاری جام ملی قهرمانان بازی های ویدئویی در استان قزوین بود.

محمد حسین فائزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: دو هدف اساسی را در برگزاری این رویداد دنبال می کردیم که به نظر می رسد توانسته ایم به آن دست یابیم.

.انتهای پیام





234455

ققق

فائزی در خصوص میزان مهارت نوجوانان در بازیهای ویدئویی گفت: مهارت نوجوانان در این عرصه بسیار عالی است  و در واقع از زمانی که تلفن همراه در اختیار این گروه قرار گرفته از امکانات بازی و سرگرمی گوشی ها استفاده کرده اند و توان خوبی دارند.


آیا این خبر مفید بود؟

بخوانید:  قیمت سکه و طلا امروز شنبه 13 خرداد ماه

فائزی اظهارداشت: هرچند اولین دوره این مسابقات است که خارج از تهران برگزار می شود اما با استقبال گسترده ای از سوی نوجوانان دختر و پسر روبرو شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: یکی از خلاء ها و کمبودهای ما این است که با این همه تقاضا و گرایش نوجوانان به بازی و سرگرمی هنوز نتوانسته ایم نسخه جایگزین خوبی به آنها معرفی کنیم تا از آُیب بازیهای خارجی مصون شوند.

وی از کیفیت برگزاری این رویداد اظهار رضایت کرد و اظهارداشت: از نحوه برگزاری این مسابقه راضی بودیم و امیدواریم با جوایز ارزنده ای که برای نفرات برتر در نظر گرفته شده زمینه استقبال از این برنامه ها در آینده نیز بیشتر شود.

وی گفت: بیشترین گروه شرکت کننده در این مسابقات از نوجوانان بودند که در این میان چند جوان حرفه ای هم  حضور داشتند که به کیفیت رقابتها کمک کرد.