مسوولان باید خدماتشان شایسته و در شان امام رضا(ع) باشد

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبری در این دیدار دو اشاره مهم داشتند اولاً آن که رهبری معظم انقلاب که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‎ دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‎ تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

علم الهدی افزود: بنابراین خادمانی که در این بارگاه نورانی مشغول خدمت هستند باید به خوبی قدر بدانند و بر خدمت خود اهتمام داشته باشند زیرا امام هشتم آنها را انتخاب کرده و آن لحظه هم که مشغول امور خدمتی خود هستند این امر را به امام رضا(ع) بگویند و از حضرت بخواهند که در دنیا و در آخرت آنها را هم‎نشین خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: همواره افراد زیادی به دنبال خادمی حضرت هستند اما امورات آن‎ها مقدر نمی‌شود زیرا امام هشتم خودشان باید بخواهند که چه کسی خدمت این حرم را به جا آورد و لباس خادمی حضرت را بر تن کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تمجید از خدمات آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‎‌ زدایی گفت: این به برکت مدیریت یک تولیت عالم، روحانی، باسواد، مدیر و مدبر به همراه اخلاص خادمان آستان قدس رضوی از عالی‎ترین مرتبه تا رتبه های دیگر است که چنین نظام خدمتی منسجم و فوق‌العاده منظمی وجود دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.

بخوانید:  موزه ها و اماکن گردشگری قزوین در سالروز شهادت حضرت علی (ع) تعطیل است

وی ادامه داد: آن‎هایی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ دین فعالیت دارند به همراه آن‎هایی که در مجلس قانون‎گذاری می‎‌کنند و نظارت را برپا می‎‌دارند، طوری کار نکنند که وجود اقدس علی بن موسی الرضا(ع) رنجیده ‎خاطر شوند.

وی ادامه دارد: این خدمات ارزشمند در عرصه های مختلف پزشکی، معیشتی و رفاهی متجلی شده تا جایی که خدام امام هشتم در طول ۱۰ روز، پنج هزار سرویس دندانپزشکی به خانواده های فقیر ارائه کردند و امیدواریم این اخلاص خادمان بارگاه منور رضوی، موردتوجه ذات اقدس امام هشتم(ع) قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در روایت آمده که مرد ثروتمندی از شیعیان امام صادق(ع) به حضرت مراجعه کرد و به خادم امام گفت که همه اموال خود را به او می‎ دهد تا در عوض، جای خدمتی خود را به آن مرد بدهد اما خادم حضرت نپذیرفت زیرا امام صادق(ع) به آن‎ها فرموده بود که هرکس در دنیا هم‎نشین اهل بیت(ع) باشد، در آخرت نیز هم‎نشین آنها خواهد بود.

علم الهدی افزود: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است رهبر معظم انقلاب فرمودند شما نمایندگان سرافراز وارد مجلس شده‌اید، باید سرافراز هم از آن خارج شوید پس این‎ طور نباشد که آیندگان بگویند اینها قصور کردند.

انتهای پیام/



منبع

علم الهدی افزود: این زیرساخت از گذشته ایجاد شده بود و اکنون تقویت شده تا در نتیجه آن، امروزه حوزه فعالیت و خدمت در حرم مطهر به جغرافیای نورانی این بارگاه محدود نشود و خدمات آستان قدس رضوی نه ‎فقط در سطح شهر بلکه حتی در سایر بلاد نیز گسترده باشد و تولیت معزز آستان قدس رضوی به صورت هفتگی در سطح شهر تردد می کند و به خصوص در مناطق حاشیه شهر، به همشهریان امام هشتم(ع) سرکشی دارد.

بخوانید:  موج بازگشت مسافران، ترافیک جاده های قزوین را سنگین کرده است