مشارکت آگاهانه، انتخاب مدبرانه برای تشکیل مجلسی کارآمد

مقام معظم رهبری در بیانات خود ویژگی هایی را برای یک نماینده برشمردند که تامل و دقت در آن هم می تواند به ما کمک کند تا نماینده شایسته ای را برای ورود به مجلس انتخاب کنیم.

خوشبختانه حضور 231 نامزد در سراسر استان و 150 نامزد در حوزه انتخابیه مهم قزوین، البرز و آبیک نشان می دهد امکان رقابت آزادانه و آگاهانه برای همه سلایق و دیدگاهها وجود دارد و با کمی دقت و صبوری و تحقیق و بررسی در رفتار، کردار، عملکرد و گفته های نامزدها می توان بهترین انتخاب از میان داوطلبان کنونی را صورت داد.

یکی از نمایندگان کنونی پیشنهاد جالبی درخصوص خرید رای و معامله با غذا داده بود با این مضمون که هر نامزدی هدیه و پول و غذا داد حتما بگیرید و بخورید و پس ندهید زیرا بیت المال است اما رای را به نامزد دیگری به صندوق بیدازید زیرا این فرد صلاحیت ورود به مجلس را ندارد تا این روش ناپسند و مذموم برچیده شود.

انتهای پیام



منبع

دراین میان شاهد فعالیت منطقی و قانونی نامزدها و هوادانشان هستیم و حضور برخی بویژه نامزدهای کنونی در روستاها و بخشها به واسطه شرایط بهتری که نسبت به دیگران دارند کاملا مشهود است. 

صندلی مجلس بسیار مهم و البته بزرگ است، آن را به افراد کوچک نسپاریم بلکه با نشاندن افرادی در سطوح ملی، با تجربه و دراندازه کرسی قوه مقننه به توسعه استان و کشور کمک کنیم.

شاید چیزی که این روزها در فضای مجازی هم کم دیده نمی شود تخریب نامزدها و تهمت زدن و به حاشیه بردن است تا از اصل توانمندیها باز بمانیم که در این راستا بایستی هشیارتر بود و درگیر این امور نشد و البته دستگاههای نظارتی نیز با جدیت بیشتری این بساط را جمع کنند تا بر روی شاخص ها تمرکز شود و امور غیر اخلاقی مردم را از انتخاب درست باز ندارد.

بخوانید:  دکلمه ژاله علو در تک‌آهنگی از مجتبی صفارهرندی

جالب است این روزها مردم هم هوشیارتر شده و سعی می کنند در این نشست ها فقط به استقبال نامزد و دادن شعار نروند بلکه حداقل مطالبات گروهی مناطق خود را مطرح و رای خود را منوط به برطرف شدن خواسته ها کنند.

ضد فساد بودن، احساس مسئولیت در برابر مردم و مشکلات آنها، طعم فقر را چشیدن، نداشتن وابستگی به کانون های قدرت، داشتن شجاعت و جسارت بیان، ساده زیستی و دوری از تشریفات و تجمل گرایی و مردمی بودن از ویژگی هایی است که باید در این نامزدها جستجو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ با آغاز تبلیغات داوطلبان انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی و خبرگان، این روزها شاهد جنب و بوش همه نامزدها، هواداران و ستادهای آنها هستیم.

براستی تمهید مقدمات برگزاری انتخاباتی در این گستردگی، کار سنگین و طاقت فرسایی است که در استان قزوین با کمک ۲۵ هزار نیرو آغاز شده است که جای تقدیر دارد.

اخلاق مداری را رعایت کنیم

باید مردم را هوشیار کنیم که داشتن دانش قانون گذاری، بومی بودن، سابقه مدیریتی در گذشته و دستاوردهای مثبت آن، میزان ارتباط و تاثیرگذاری شخص مورد نظر در سطوح کشوری، سلامت نفس، داشتن شاخص هایی در تراز ملی، حتما برای انتخاب یک نامزد می تواند مورد توجه قر ار گیرد.

نگارش: محمدرضا جباری

ویژگی های نماینده از نگاه رهبری را مرور کنیم

هنوز چند روزی فرصت داریم تا با دیدن مناظره و صحبت های نامزدها، حضور در ستادها و تماس با نامزدها با دیدگاههای آنها نیز آشنا شویم و سوالات خود را مطرح کنیم و پاسخ ها را با واقعیتها تطبیق داده و صحت و سقم آن را مشخص کنیم، وظایف نمایندگان را بدانیم و بر اساس آن توانمندی و اندازه نامزد را برای مجلس برگزینیم.

بخوانید:  بانک گردشگری، متخلف‌ترین بانک در اعطای تسهیلات

هرچند همچنان صحبت از خرید آرا به صورت محسوس و نامحسوس شنیده می شود و پخش غذای ایرانی و فرنگی برای جلب آرا ادامه دارد و برخورد با آن هم تقریبا غیر ممکن شده اما شاید بتوان با کمک رسانه ها و آگاهی بخشی از رسیدن نامزدهایی با این رویکرد به مقاصد منفعت طلبانه جلوگیری کرد.