مشارکت بالای مردم در انتخابات چه فایده‌ای دارد؟



به گزارش برنا؛ حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار بر این باور است که فضای انتخاباتی در کشور هنوز آنطور که باید داغ نشده و برای گروهی از جامعه انگیزه مشارکت به وجود نیامده است.

وی با تاکید بر این نکته که تداوم بی اعتمادی در جامعه به مثابه یک سم مهلک است، می گوید: ترکیب نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان، افکار عمومی را به این تشخیص نرساند که قرار است، انتخاباتی رقابتی‌ با حضور همه سلیقه ها برگزار شود که این رویکرد، به خودی خود موجب‌ روی گردانی بخشی از جامعه به صندوق رأی می‌شود.

کمالی با انتقاد از عملکرد شورای نگهبان ادامه می دهد: واقعاً جای تعجب و تأسف است که عده‌ای همچنان اولویت ملی را فدای مصلحت جناحی- سیاسی خود می‌کنند. انگار نه انگار که برای خروج از بحران‌های ریز و درشت به تأثیرگذاری همه طیف‌ها نیاز داریم.

وی می افزاید: عده‌ای مصرانه برای کاهش مشارکت مردم و کاهش آرای عمومی تلاش می‌کنند تا از این طریق بتوانند دولت و مجلس را در اختیار خود بگیرند و ارزشی برای شرایط مردم قایل نیستند. 

کمالی می گوید: همه افراد و کارشناسان درباره رقابت کاندیداها نظر می‌دهند و تحلیل می‌کنند. اما نظر من این است که ترکیب فعلی را نمی‌توان رقابتی قلمداد کرد. در واقع رقابت فعلی‌ رقابتی استاندارد نیست.

به گفته وی، در حالی احتمال مشارکت پایین در این انتخابات هم وجود دارد که نظام بیشتر از هر مقطع دیگری، به حضور پررنگ مردم پای صندوق ها احتیاج دارد تا بتواند با تکیه بر اعتماد عمومی در مواجهه با نظام بین‌الملل قدرت چانه زنی بالایی داشته باشد.

بخوانید:  امیدوارم به جام جهانی برسم / برای بازی‌های خوب در جام جهانی، تمرین و تلاش خواهیم کرد

وی می گوید: انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری بهترین فرصت است تا یکبار دیگر در شرایطی قرار بگیریم که با صلابت با قدرت‌های خارجی پای میز مذاکره بنشینیم.

وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات ادامه می‌دهد: اگر جامعه به نظام سیاسی اعتماد نداشته باشد، نه تنها مشکلات اقتصادی و اجتماعی ماندگار خواهد شد، بلکه باید به استقبال بحران امنیتی هم برویم که چنین حالتی هزینه سنگینی را به کشور و مردم تحمیل می کند.



منبع