مشارکت‌ مردمی کلید حفظ منابع طبیعی است

این مقام مسئول درباره آگاهی مردم از منابع طبیعی گفت: با توجه به اهمیت برقراری ارتباط موثر و اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه حفظ محیط زیست، می‌خواهم تاکید کنم که نیاز به افزایش تلاش‌ها و هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی به جامعه بیشتر از پیش احساس می‌شود. 

نقی شعبانیان معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا اظهار داشت: در هر اداره، بخش آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی اهمیت بالایی دارد؛ این بخش یکی از موضوعات مهم برای حفظ و توسعه منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مدیریت و حفظ محیط زیست دارند، لازم است تلاش‌های هماهنگ بین آنها برای کاهش مشکلات زیست محیطی و ارتقای آگاهی عمومی تقویت شود. این هماهنگی و همکاری بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها می‌تواند منجر به رشد فرهنگ حفظ و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی شود. این اقدامات می‌تواند به بهبود وضعیت محیط زیست و کاهش تأثیرات منفی بر آن کمک کند.

وی ادامه داد: ارتقای آگاهی در این زمینه، به خصوص در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، اهمیت زیادی دارد و آموزش عمومی در این حوزه بسیار ضروری است.

شعبانیان افزود: سازمان جنگل ها و مراتع، به منظور ارتقای آگاهی عمومی و ترویج دانش تخصصی، از قدیم برنامه‌های متعددی را پیش برده است؛ با توجه به شرایط فعلی که با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، تلاش مضاعف سازمان برای ارائه طرح‌ها، مصاحبه‌ها و گزارش‌های تخصصی، به منظور افزایش آگاهی جامعه، بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این اقدامات باعث ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد شده و به وضوح نقش مهم و حیاتی سازمان در این زمینه را نشان می‌دهد. 

بخوانید:  در دوران کرونا پس اندازم صفر شد و زندگی سخت !/ چرا بازیگر ابوخالد ازدواج نمی‌کند؟

وی نقش رسانه را پر اهمیت دانسته و خاطرنشان ساخت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند ولی همکاری و هماهنگی بین تمام افراد و نهادهای مختلف جامعه ضروری است. ارتقای فرهنگ و دانش در حوزه حفظ منابع طبیعی نیازمند تلاش‌های بیشتر و هماهنگی فعال تمام اعضای جامعه است.



منبع