مشهد قطب پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو داروی کشور می‌شود

به دنبال ارتقای ظرفیت و تولید داروهای جدید هستیم

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: معتقدیم دانش و تجربه بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی نهفته است و امروز با امضای این تفاهم‌نامه، مشارکت جدیدی نیز برای بهبود محصولات کشاورزی و مقابله با آفت های مشکل زا با آخرین دانش و فناوری روز آغاز می شود.

طبق این تفاهم‌نامه، آستان قدس رضوی با همکاری سازمان انرژی اتمی، علاوه‌بر توسعه حوزه پزشکی هسته‌ای، ارتقای رادیو داروهای تولید شده در کشور را در دستور کار قرار می‌دهد.

رحمتی افزود: در زمینه پزشکی هسته‌ای، تولید رادیو دارو و سایر داروهای خاص تاکنون سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی انجام شده که با توجه به نیاز کشور و توسعه دانش فنی، نیازمند به روزرسانی آن ها هستیم تا علاوه ‌بر ارتقای ظرفیت تولید، داروهای جدیدی نیز به چرخه تولید اضافه شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، پایه‌گذاری کشاورزی دانش‌بنیان را نیز یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد در سال‌های اخیر دانست و افزود: این مهم یکی از اولویت‌های اساسی آستان قدس رضوی را به خود اختصاص داده است و امروز در زمینه کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری آن در مزارع، اصلاح الگوی کشت و تولید بذرهای دانش پایه و ایجاد باغ های مکانیزه پسته و گردو کارهای خوبی انجام گرفته که این همکاری، آغاز حرکت بزرگی است و امیدواریم با این تفاهم نامه، این اقدامات سرعت و رشد بیشتری را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پزشکی هسته‌ای شاهد تحولی در سازمان انرژی اتمی هستیم که در این راستا اقداماتی برای خدمت‌رسانی به مردم تدارک دیده شده است.

بخوانید:  تحقیر و خدشه‌دار شدن‌ شخصیت زن در اجتماع ممنوع است

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با بیان این‌که آستان قدس رضوی در بخش سلامت و تولید دارو ظرفیت‌های خوبی را در اختیار دارد، گفت: این نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و فناوری‌های نوین انجام داده است.

تولید رادیو داروهای جدید با همکاری آستان قدس رضوی

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: باتوجه به افق 20 ساله کشور که امسال توسط رئیس جمهور در ۲۰ فروردین اعلام شد، پزشکی هسته‌ای، توسعه می یابد که در این راستا با توجه به تفاهم‌نامه مقدماتی منعقد شده با آستان قدس رضوی، منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو تبدیل خواهد شد.



منبع

دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: از مطالبات جدی تولیت محترم، اجرای برنامه های تحولی و افزایش بهره وری در مجموعه آستان است که این مهم از طریق استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان قابل انجام و چند سالی است، آستان قدس رضوی در این زمینه ورود جدی دارد و سازمان انرژی اتمی نیز در عرصه علمی و فناوری، پیشرفت های خوبی را در کشاورزی، اکتشافات معدنی، دارویی و پزشکی هسته ای دارد که امیدواریم با آغاز این همکاری بتوانیم با توانمندی های ارزشمند موجود در سازمان انرژی اتمی برای افزایش بهره وری همه مجموعه های مرتبط و رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی گام های موثر برداریم.

استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای توسعه پزشکی هسته‌ای