مشکلات راه اندازی کافی شاپ

 



منبع

نظارت بر امور مختلف کافی شاپ

  • ارائه خدمات انواع غذاهای مخصوص کافی شاپ، مثل تهیه و سرو انواع پیش‌غذا، ساندویچ، سوپ، دسر، سالاد، نان‌های توست، شیرینی و کیک

  • ارائه خدمات بارتندر (یعنی بتواند با علم میکسولوژی، انواع نوشیدنی‌های سرد را تهیه کند.)

  • سخن پایانی

    آیا قصد دارید کافی شاپ راه اندازی کنید؟ این خبر فوق‌العاده‌ای است؛ چراکه وارد شدن به این شغل، آینده شمارا تضمین می‌کند. در چند سال اخیر، کسب‌وکار راه اندازی کافی شاپ ، به یکی از جذاب‌ترین تجارت‌ها تبدیل‌شده است.

    غذاهای آماده و بسته‌بندی‌شده: داشتن غذاهای آماده و بسته‌بندی‌شده در کافی شاپ نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ مثلاً با نان شیرین و پنیر خامه‌ای می‌توانید یک صبحانه سریع آماده کنید.

    تجهیزات کافی شاپ

    از دیگر مشکلات راه اندازی کافی شاپ، نبود تجهیزات است. برخی افراد به خرید یا اجاره تجهیزات ضروری اکتفا می‌کنند؛ درحالی‌که این موضوع باعث می‌شود محبوبیت آن‌ها نزد مشتریان کمتر شود. فرض کنید شما مخلوط‌کن ندارید و مشتری درخواست شیک می‌کند. وقتی بگویید شیک را در منوی خود ندارید، به احتمال 90 درصد آن مشتری دیگر به کافی شاپ شما مارجعه نخواهد کرد؛ بنابراین محیا کردن تجهیزاتی که در ادامه ذکر می‌شود، ضروری است.

    یکی از مشکلات راه اندازی کافی شاپ، نبود منو است. داشتن یک منو، برند شمارا منحصر‌به‌فرد می‌کند و حتی می‌تواند درآمدزا باشد‌. توجه داشته باشید که منوی خود را ساده نگه‌دارید و نام کافه را در آن ذکر کنید. در مورد آیتم‌هایی که باید در منو ذکر شود، ابتدا می‌بایست رقبا را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه با آیتم‌های مهمی که باید در منو باشند و در کافی شاپ سرو کنید، آشنا می‌شوید.

    • امکانات مناسب برای بازی

    • با رشد این تجارت، رقابت‌ها نیز افزایش‌یافته است؛ با اینکه با راه اندازی کافه، می‌توانید به قله برسید، نباید از مشکلات راه اندازی آن چشم‌پوشی کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید یک کافه خوب راه اندازی و مشکلات آن را نیز برطرف نمایید.

      اخذ مجوز‌های لازم برای کافی شاپ

    • مدیریت امور مالی کافی شاپ

    • اگر دوست دارید یک باریستا یا یک بارتندر حرفه‌ای شوید که به علم میکسولوژی مسلط است، با طعم شناسی می‌تواند مشتری را راضی نگه دارد و البته مشتریان بیشتری را جذب کند، حتماً به وب‌سایت pourmahmoudian.ir مراجعه نمایید.

      مهارت کامل در طعم شناسی

    • سایر قابلیت‌های که کافی شاپ دارد و کافه تیک‌ اوی ندارد، عبارت‌اند از:

      • نوشیدنی‌های گرم: کافه به نوشیدنی‌های گرم خود چون‌ هات چاکلت، انواع قهوه، کاپوچینو، ماکیاتو، چای، آمریکانو، دمنوش، لاته، اسپرسو و … شناخته می‌شود؛ بنابراین حتماً باید چنین نوشیدنی‌هایی را در منو خود قرار دهید.

      • دیزاین کافی شاپ

      • برخی مکان‌ها مخصوص کافی شاپ هستند و شما می‌توانید این مکان‌ها را اجاره کنید و یا بخرید. در مکان‌های مختلف، رهن، اجاره و قیمت خرید متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

        خرید کافی شاپ

        ازآنجایی‌که نوشیدنی‌های قهوه اکثراً دارای اسپرسو هستند، داشتن یک اسپرسوساز برای راه اندازی کافی شاپ ضروری خواهد بود.

        آسیاب قهوه صنعتی

        ارائه خدمات باریستا (یعنی بتواند انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را بر پایه قهوه تهیه کند.)

      • سرویس بهداشتی

      • راه اندازی کافه تیک اوی

         

        دسر، شیرینی و کیک: همه افراد شیرینی را دوست دارند. داشتن مدل‌های متنوع از شیرینی، کیک و یا دسرهایی چون گلاسه و بستنی، مشتریان را به‌سرعت جذب می‌کند؛ مخصوصاً که کروسان و کاپوچینو می‌تواند یک عصرانه فوق‌العاده برای مشتریان باشد.

      •  

        نکات مربوط به بهداشت و سلامت

      •  

        فراهم کردن مکان کافی شاپ

        بررسی نیاز مشتری و ارائه همان درخواست

      • اگر قصد دارید با راه اندازی کافی شاپ، آینده‌ای درخشان برای خود رقم بزنید، باید محتاطانه و با دقت قدم بردارید؛ درصورتی‌که یکی از مراحل را اشتباه انجام دهید و یا در آن کوتاهی کنید، امکان دارد با مشکلاتی مواجه شوید. ازاین‌رو طبق جمله (پیشگیری بهتر از درمان است!)، بهتر است قبل از راه اندازی کافی شاپ، از یک مشاور و راهنما کمک بگیرید. رضا پورمحمودیان با مدارک معتبر SCA در رشته‌های باریستا و بارتندر، میکسولوژی و طعم شناسی، بهترین مشاوره کافی شاپ را مطابق با نیازتان در اختیارتان قرار می‌دهد.

        اگر از دانه‌های قهوه استفاده می‌کنید تا قهوه تازه سرو کنید، پس به یک آسیاب قهوه صنعتی نیاز دارید. این دستگاه حتی می‌تواند طعم و رایحه قهوه یا اسپرسو را تغییر دهد.

        مخلوط‌کن‌های صنعتی

        مهم‌ترین دستگاهی که برای راه اندازی کافی شاپ نیاز است، قهوه‌ ساز فیلتر دار است که بخش عمده‌ای از درآمد شما را تأمین می‌کند. قهوه ‌ساز باید دوام کافی داشته باشد و بتواند در شلوغ‌ترین روزها، قهوه‌ها را به‌سرعت آماده نماید.

        اسپرسوساز

        آشنایی با تجهیزات کافی شاپ

      • مدیریت حرفه‌ای کافی شاپ

      • صندلی‌های راحتی برای نشستن و کار کردن

      • باهدف بهبود طعم قهوه و افزایش طول عمر دستگاه اسپرسو، باید از یک دستگاه فیلتر آب کمک بگیرید. آبی که برای تولید قهوه استفاده می‌شود، اگر ماده معدنی فراوان داشته باشد، هم دستگاه را خراب می‌کند و هم طعم قهوه را تغییر می‌دهد.

        کافه تیک اوی

        نوشیدنی‌های سرد: وجود نوشیدنی‌های سردی چون کلد برو، آیس لاته، آفوگاتو، فراپه در تابستان می‌تواند برای شما یک امتیاز مثبت محسوب شود.

      • شاید با خود بگویید مدل فرانشیز مربوط به رستوران است؛ درحالی‌که کافه را نیز می‌توان با این روش افتتاح کرد. بدین‌صورت که در ازای پرداخت حق فرانشیز، در مکان مشخص‌شده توسط ارائه‌دهنده فرانشیز، بانام آن برند و فعالیت تحت لیسانس آن می‌توانید کافه خود را داشته باشید.

        اجاره کردن و یا خرید مکان کافی شاپ

        اولین گام برای راه اندازی کافی شاپ، فراهم نمودن محیط آن است که باید حداقل سی مترمربع باشد. به چهار روش می‌توانید این محیط را فراهم کنید.‌

        مدل فرانشیز

        در کافه تیک اوی جایی برای پذیرایی و نشستن وجود ندارد. تیک اوی درواقع یک کلمه انگلیسی است که معنای آن (بگیر و ببر) است. چیزی شبیه به بیرون‌‌بر با محصولات متفاوت؛ درحالی‌که کافی شاپ فضای زیادی برای پذیرایی دارد.

        اسموتی و انواع شیک: یک کافی شاپ شیک و کامل، اسموتی‌ها و شیک‌ها را فراموش نمی‌کند. دتاکس واتر، موهیتو، آیس تی و… از انواع اسموتی و شیک‌های معروف هستند.

      • تیم راه اندازی کافی شاپ

        قهوه‌ ساز فیلتر دار

        اکثر افراد در روزهای گرم تابستان، به سراغ نوشیدنی‌های مخلوط می‌روند؛ ازاین‌رو به یک مخلوط‌کن در کافه خود نیاز دارید.

        دستگاه فیلتر آب

        منو

      مهارت‌های لازم برای اداره یک کافی شاپ

      کار در کافی شاپ امروزه یکی از حرفه‌های پرطرفدار محسوب می‌شود؛ اما هرکسی توانایی کار در کافی شاپ را نخواهد داشت؛ چراکه کار در کافی شاپ، مستلزم یادگیری مهارت‌هایی خاص است. ازجمله این مهارت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: