معادن کشور باید خلاقانه اداره شوند

 





منبع

دشتی اردکانی، با اشاره به اهمیت اختصاص هوشمندانه منابع به این شرکت‌ها، گفت: ضمن آنکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید مواظبت کند تا شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان واقعی زیر چتر حمایتی قرار گیرند، باید بحث اختصاص گسترده وام‌های کم بهره را به صورت جد در دستور کار قرار داد. این مشوق‌ها و ابزار مالی است که می‌تواند مانند بنزین و خوراک حرکت توسعه‌ای عمل کند و سرمایه در گردش و سرمایه کار ضرورری را برای این جوانان تشنه خدمت فراهم آورد.

نماینده مردم اردکان، ضمن اشاره به خصوصیات ویژه این ناحیه از کشور بیان کرد: در منطقه اردکان ما در زمینه تولید کاشی، سرامیک و فولادسازی و حتی مواد غذایی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم، شرکت‌های خلاق می‌توانند با راهنمایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری این فرصت‌ها را مد نظر قرار دهنددر ایران ظرفیت بالای معدنی داریم که اگر تنها این عرصه با کمک شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به صورت کامل فعال شد، خواهیم توانست درآمدی بالاتر از نفت کسب کنیم و شاهد رشد چشمگیری در اقتصاد باشیم.

وی افزد: تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نیز بر حمایت از صنایع نرم و خلاق و اقتصاد دانش‌بنیان به این دلیل است که این ظرفیت عظیم را در جوانان خلاق و نوآور کشور دیده‌اند. طبیعتاً ما نیز هم در دولت و هم در مجلس، باید توش و توان خود را برای محقق سازی این ایده‌آل و هدف غایی و مهم بگذاریم. در این راستا، نمایندگان مردم سال گذشته قانون بسیار خوب جهش تولیدات دانش‌بنیان را تصویب کردند، در این قانون همچنین حمایت‌های خوبی به شرکت‌های خلاق تخصیص یافت.

بخوانید:  آیا لیکویید شدن معاملات تاثیری روی قیمت اتریوم خواهد داشت؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند از طریق بالفعل سازی توانایی‌های نیروی فارغ‌التحصیل و نخبه در کشور، ما را از بسیاری جهات از خارج بی‌نیاز سازند. در واقع این شرکت‌ها هستند که توانایی متبلورکردن سیاست تکیه بر داخل و خودکفایی همه جانبه را دارند.