مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته در اولویت است

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار “حسين رحيمي”  رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در قرارگاه مرکزي مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان هرمزگان، با اشاره به اينکه کارهاي ارزشمندي در استان هرمزگان در راستاي مقابله با قاچاق کالا انجام شده است، عنوان داشت: شاهد يک روند رو به رشد و تلاش جهادي در حوزه مبارزه با قاچاق کالا هستيم که اين حرکت جهادي کاملا مشهود و ملموس است وانتظار و درخواست ما اين است که اين روند روز به روز جدي تر شود.

 

سردار رحيمي با اشاره به تاکيد فرمانده فراجا مبني بر جهش پليس امنيت اقتصادي، گفت: تلاش کرده ايم که با طرح ها و عمليات هاي هدفمند و تمرکز بر روي پرونده هاي کلان، سال سختي را براي قاچاقچيان رقم بزنيم و در اين راستا مقابله بي امان و هدفمند با مقوله قاچاق کالا در سايه اشرافيت اطلاعاتي به صورت مستمر در دستور کار است .

انتهای پیام/

جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عيار اقتصادي است

وي با تأکيد بر اينکه جرايم ومفاسد اقتصادي تبعات مختلفي را در ساير حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي و … در پي دارد، اظهار داشت: کالاي قاچاق همانند خنجري از پشت به اقتصاد کشور و توليد ضربه وارد مي کند.

سردار رحيمي اذعان داشت: بدون شک وجود کالاي قاچاق تبعات بسياري در حوزه هاي مختلف به خصوص در حوزه اقتصادي بر جاي مي گذارد که برخورد و مقابله همه جانبه با آن لازم و ضروري است و اهميت اين موضوع تا بدانجاست که به اطمينان مي توان اعلام داشت که استفاده از کالاي قاچاق به منزله ترويج فقر و فلاکت در جامعه است از اين رو لازم است علاوه بر مسئولان امر که با تلاش مضاعف خود در اين حوزه تاثير گذار هستند همه مردم نيز سهم خود را در اين رابطه ادا کنند.

بخوانید:  ورود سویه JN۱ کرونا به ایران؟ + علائم و نحوه پیشگیری

سردار رحيمي با تاکيد بر اينکه آموزش کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي يکي از مباحث جدي است که ما آن را دنبال مي کنيم، افزود: رسته و رشته پليس امنيت اقتصادي را مصوب کرديم و اکنون به دنبال افتتاح دانشکده پليس امنيت اقتصادي هستيم، اما در کنار اين مهم لازم است که ما در اقدام و عمل نيز گام‌هاي اساسي برداريم.

رئيس پليس امنيت اقتصادي فراجا در تشريح اقدامات مؤثر در اجراي فرمان مقام معظم رهبري مبني بر استقرار پليس در مبادي رسمي و مبارزه با جرايم گمرکي، بيان داشت: آثار مخرب جرايم اقتصادي دامن گير و فراگير است و در حقيقت متضرر اين جرايم عموم مردم هستند.

 



منبع

رئيس پليس امنيت اقتصادي فراجا با بيان اينکه وجود پليس بايد امنيت آفرين باشد، گفت:جنگ امروز دشمن، جنگ تمام عيار اقتصادي است، بايد به صورت جهادي به مقابله با برويم، برخورد با مجرمان اقتصادي و قاچاق کلان جزو اولويت‌هاي کاري پليس امنيت اقتصادي است.

وي با اشاره به اينکه در راستاي مقابله با قاچاق بايد از همه ظرفيت ها استفاده کنيم، ادامه داد: در حوزه جاده ها ظرفيت بسيار خوبي تحت عنوان پليس راه و سامانه هايي نظير “سپهتن” و “سپاپد” را در اختيار داريم که بايد در جهت مقابله با قاچاق کالا و برخورد با شوتي ها از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده شود.

وي افزود: آمارعملکرد استان هرمزگان در بحث مقابله با قاچاق کالا بسيار خوب و چشمگير است و تکليف محوله تاکنون با توجه به بضاعت موجود به نحو احسن انجام شده است.

بخوانید:  فیلم آبی روشن - جشنواره فیلم فجر

رئيس پليس امنيت اقتصادي فراجا اظهار داشت: در حوزه اقتصادي همانند هر حوزه ديگري مي بايست نقاط قوت و ضعف شناسايي و همانگونه که در تقويت نقاط قوت تلاش شود بايد نقاط ضعف بررسي و مرتفع شود و از آنجا که موضوعات اقتصادي از ظرافت و فراز و نشيب هاي بسياري برخوردار مي باشند از اين رو لازم است که در اين حوزه حساسيت و دقت لازم به عمل آيد.