مقایسه فوم و سیمان با سیوان لند

فوم‌های سقفی پیش تنیده

 

 


 

             1

             2    





منبع

این نوع سیمان‌ها نوعی ملات اندودکاری شده هستند که دارای پایه‌ی سیمانی بوده و هم در فضای داخلی و هم فضای خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ملات‌ها به صورت آماده هستند و تنها نیاز دارند که آن‌ها را با آب ترکیب کنید. موادی که در این سیمان‌ها استفاده شده شامل مواد افزودنی و پر کننده‌ای است که سبب یکدست شدن رنگ شده و ثبات و دوام آن را تا میزان زیادی افزایش خواهد داد. علاوه بر این، مانع از چسبندگی، شوره زدن و یا پوسته شدن رنگ خواهد شد. استفاده از این نوع ملات‌های رنگی بسیار راحت است زیرا نیاز به ترکیب خاصی نداشته و به شکل آماده قابل مصرف خواهد بود.

سیمان‌های رنگی نوعی سیمان سفید هستند که با استفاده از رنگدانه‌های مختلف به این شکل در می‌آیند. سیمان‌های رنگی به طور کلی به رنگ طوسی یا سفید در کشور تولید می‌شوند که معمولا برای ساختن آن‌ها از مواد رنگی معدنی بی اثر شیمیایی استفاده می‌کنند. عمده‌ی استفاده از این نوع سیمان‌ها، به منظور کارهای تزئینی مصرف می‌شود. رنگ‌های اضافه شده به سیمان باید در برابر عوامل جوی پایدار و مقاوم باشد.

مزایای سیمان رنگی

          25




           2  

    بین 20 تا 25


این محصولات که با نام یونولیت سقفی نیز شناخته می‌شوند، از ماده‌ی مونومر استایرن بنزنی تولید شده‌اند. مهم ترین خواصی که سبب استفاده‌ی فراوان از آن شده، خاصیت عایق صوتی و حرارتی آن می‌باشد. به طوری که اگر فوم‌های سقفی را در معرض بخار قرار دهید، منبسط شده و حجم آن تا 40 برابر بزرگ خواهد شد. علاوه بر این، یونولیت‌ها خاصیت ضربه پذیری داشته و به منظور مقاومت آن‌ها در برابر آتش، افزودنی‌هایی را در زمان تولید به آن اضافه می‌کنند. امروزه در بسیاری از پروژه‌ها به منظور سبک تر و مقاوم تر شدن سقف سازه‌ها، از این محصولات استفاده می‌کنند. هرکدام از مشخصات این محصول می‌تواند در قیمت فوم سقفی تاثیر گذار باشد.

بخوانید:  اعلام اسامی داوران سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع)

ابعاد و اندازه‌های فوم سقفی

            50  

زمان مناسب برای تولید سیمان و ترکیب اکسیدها، در مرحله‌ی آخر آسیاب کردن کلینکر سیمان می‌باشد. افزودن امواد رنگ دهنده در حین ساخت ملات سبب کاستن مقاومت بتن خواهد شد. سیمان‌ها به رنگ‌های سفید، آبی، زرد، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و مشکی که هرکدام از آن‌ها به جز سفید، دارای 7 طیف رنگی گوناگون هستند و مجموعا 56 طیف رنگ را تولید می‌کنند. به وجود آمدن هرکدام از این رنگ‌ها به دلیل وجود ترکیب‌های زیر است:

انواع کاربردهای سیمان رنگی در ساختمان سازی

  1. در تمام ملات‌ها و بتن اکسپوز‌ها کاربرد دارند.
  2. به منظور ایجاد طرح‌های تزئینی و ملات‌های بند کشی رنگی و همچنین هماهنگی بیشتر تنالیته‌های رنگی سطوح گوناگون در نما و یا کف سازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. ایجاد سطوح رنگی در اماکن عمومی.
  4. تزئیین کفپوش‌های پیاده روی و نمای ساختمان
  5. نقاشی ساختمان و علائم ماندگار در کف خیابان‌ها
  6. محوطه سازی و زیباسازی فضای شهر

سیمان رنگی آماده

 

 

سقف تیرچه کرومیت یا فلزی

           50 

از مزیت‌های به کارگیری این نوع سیمان‌ها در ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیبات رنگ دهنده‌ی سیمان

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است



 

صنعت ساختمان سازی یکی از صنایعی است که قدمت بالایی دارد و در طول زمان، مصالح گوناگونی روی کار آمدند و در ساختمان سازی به انسان‌ها کمک کردند. طی سال‌های اخیر نیز با پیشرفت دانش و تکنولوژی، مصالح جدیدی روی کار آمدند که در بسیاری از موارد مزیت‌های برتری نسبت به نمونه‌های مشابه قبلی داشتند. به عنوان مثال می‌توان به فوم‌های سقفی که امروزه جایگزین بلوک‌های سیمانی شده‌اند اشاره کرد. این مصالح نوین مزیت‌هایی داشتند که توانستند جایگاه خود را در ساختمان سازی گیدا کرده و در بسیاری از موارد، جایگزین بلوک‌های سیمانی شوند. در ادامه به بررسی بیشتر آن‌خواهیم پرداخت.

فوم سقفی و مشخصات آن

    بین 20 تا 25

 

ارتفاع  ( cm )

3

 

عرض ( cm )

 


طول ( m )

 

نوع یونولیت


آیا این خبر مفید بود؟

           1 تا 2

یونولیت حفره دار

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف