مهمترین رسالت شوراها خدمت صادقانه به مردم است

در این مراسم ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان قزوین، نمایندگان شوراها نیز مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

جوانمردی: نظارت بر عملکرد شوراها بیشتر می شود

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با اشاره به آفت‌های شوراها بیان کرد: عضویت در شورا فرصت خدمت و نمایندگی است و نباید تعبیر به مالکیت شود و هر فردی وارد شورا می‌شود باید هدفش خدمت به مردم و شوراها محل رجوع مردم و جل مشکلات شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین از شوراها و دهیاران خواست به صورت فعال در این جشنواره شرکت کنند.

احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین نیز در همایش شوراهای اسلامی این بخش گفت: شوراها نماد مردم سالاری دینی هستند و نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهر و روستاها دارند.

انتهای پیام

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

قریب اظهارداشت: روستائیان منشا تولید و باعث افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و توجه ویژه به روستانشینان، امنیت روستا و منطقه را به دنبال دارد.

وی افزود: امسال نیز برنامه های آموزشی متعددی در حوزه های مختلف برای اعضای شورای اسلامی روستاها پیش بینی شده و نظارت بر عملکرد شوراها نیز افزایش خواهد یافت.

اسلامی صدر تصریح کرد: عملکرد شورای روستا و شورای شهر باید دیده شود به طوری که بعد از اجرای هر پروژه و برنامه شهری مردم شهر و روستا اذعان کنند که اگر شورا نبود این اتفاق نمی افتاد و خدمات به خوبی صورت نمی‌گرفت، البته این نگاه در شورای روستایی تا حدودی رخ داده اما در شوراهای شهری از هدف فاصله زیادی داریم.

بخوانید:  اوقات شرعی رشت در روز جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

وی گفت: جایی ‌که به مردم خدمت نشود شاهد اختلاف هستیم و اگر نیت خدمت را کنار بگذارید اختلاف و ناهماهنگی و به دنبال آن سهم‌خواهی آغاز می‌شود و یکی از آفت های حضور در شورا سهم خواهی است لذا توصیه می شود اعضای شورا منفعت طلبی را کنار گذاشته و منفعت شهر و روستا را در دستور کار خود قرار دهند.

غلامحسن اسلامی صدر سرپرست فرمانداری قزوین در همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی اظهارداشت: عضویت در شورا فرصت خدمت و نمایندگی است و نباید آن را مالکیت تعبیر کنیم لذا هر فردی که وارد شورا می‌شود باید هدفش خدمت به مردم و شوراها محل رجوع مردم باشد.

در ادامه لیلا قریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: اعضای شورای اسلامی نمایندگان مردم هستند و نقش مهمی در جلب مشارکت های عمومی ایفا می کنند لذا اگر منتخبان محلی ضمن ارتباط با مردم با قوانین آشنایی داشته باشند و با دهیاری همکاری کنند بدون تردید مسیر آبادانی و پیشرفت روستا هموار و تسریع می شود.

وی اضافه کرد: بعد از گذشت ۲۵ سال از عمر شورای شهر، نگاه مردم به شورا تغییر کرده و انتظار دارند شوراها، نظام اجرایی کشور را به سمت بهبود هدایت کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: از ابتدای آغاز فعالیت در بخشداری با حضور در روستاها و برگزاری جلسات متعدد با اعضای شورا نسبت به افزایش تعامل شورا با دهیاری و دستگاه های اجرایی اقدام کردیم تا زمینه ارتقا جایگاه شورای اسلامی بخش و اثرگذاری آن را در پیشبرد اهداف مهیا شود.

بخوانید:  این بیماری‌ها ما را در جوانی می‌کشند!

جوانمردی خاطرنشان کرد: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و اعضای شورای اسلامی و دهیاران باید ضمن خودداری از فعالیت های جانبدارانه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

قریب: شوراها اساس توسعه و آبادانی روستاها هستند

photo_2023-05-05_12-57-28

 





قریب تصریح کرد: اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین از نوزدهم تا بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال همزمان با آیین پنجاه بدر در استان برگزار می شود این رویداد فرصت خوبی برای معرفی توانمندی ها، ظرفیت ها و عرضه مستقیم تولیدات روستایی است.

وی بیان کرد: اگر اعضای شورای اسلامی با هم هماهنگ بوده و به دور از اختلافات قومی، قبیله ای و سلیقه ای همراه دهیار باشند امور روستا با سرعت بیشتری انجام شده و رضایت مندی مردم را نیز در پی خواهد داشت.

photo_2023-05-05_12-58-09

photo_2023-05-05_12-57-45

photo_2023-05-05_13-17-37

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت سالروز تاسیس شورای اسلامی شهر و روستا همایشی با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های اسلامی استانداری قزوین، روسای بنیاد مسکن، راهداری، شرکت برق شهرستان قزوین، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان سپاه و بسیج، بخشدار مرکزی، اعضای شورای اسلامی بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

جوانمردی اضافه کرد: 156 نفر در ششمین دوره شوراهای اسلامی در 47 روستای بخش مرکزی شهرستان قزوین فعالیت دارند و اقدامات خوبی را نیز با همکاری دهیاران در سال های اخیر در روستاها انجام داده اند.

photo_2023-05-05_12-58-00