موافقت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در چهار استان کشور

 





منبع

انتهای پیام/

موافقت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل در چهار استان کشور

|

موافقت با اختصاص تسهیلات بانکی برای جبران خسارات سیل و آب گرفتگی در بندر امام خمینی(ره)
با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب دولت، مبلغ سه هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی سرمایه ای برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در مناطق بافت غیررسمی و نابسامان شهر بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان اختصاص یافت.
همچنین مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد ۵ درصد شهری و بازپرداخت ۱۵ ساله شامل ۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران پیش اقساطی) به منظور بازسازی اماکن مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و آب گرفتگی در مناطق یاد شده در شهر بندر امام خمینی(ره) پرداخت می شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد این تصویب نامه را هر ۳ ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران ارسال نماید.

موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های پیشگیرانه از حوادث طبیعی در استان اردبیل
در ادامه و با تصویب هیئت وزیران، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای به منظور اجرای پروژه های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی برای احداث و مرمت سیل بندها و تأسیسات شهری و پل های شهرستان های اردبیل، نمین، نیر و سرعین استان اردبیل اختصاص یافت.
همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل موظف شد گزارش عملکرد این مصوبه را هر ۳ ماه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

بخوانید:  ۲۱ نفر در پرونده متروپل مقصر شناخته شدند