موافقت دولت با بازگشت بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان کرمان

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در نشست شورای اداری استان کرمان گفت: رئیس‌جمهور قول داده بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان برگردد و در طرح‌های زیرساختی آب و برق هزینه شود تا رضایتمندی مردم را نیز به دنبال داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه گازرسانی ۱۰ درصد از میانگین کشور عقب بودیم اظهار کرد: این فاصله به سرعت در حال جبران است.
استاندار کرمان یادآور شد: نرخ بیکاری استان کرمان حدود چهار درصد کاهش یافته به ۷.۴ درصد رسیده، برخی شهر‌های ما بیکار کم دارد و حتی برخی شهر‌ها ازجمله شرق استان و سیرجان و بردسیر مهاجرپذیر است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کرمان معدن‌پایه است ادامه داد: رتبه کسب و کار استان مایه سرشکستگی و شرمساری بود و ما از آخر اول بودیم، اما به لطف الهی و خدمت دستگاه‌ها اکنون به رتبۀ ۱۲ کشور رسیده‌ایم.
فداکار گفت: سهم استان کرمان در تولید ملی از ۳.۱ به چهار درصد رسیده و حفظ این رشد تولید بسیار مهم است.
وی یادآور شد: استان در تولید مرغ خودکفا نیست و در نوسان قیمت‌ها همواره چالش داریم، اما ظرفیت‌های خوبی نیز وجود دارد.
فداکار ادامه داد: در حوزه طرح‌های زیرساختی ازجمله آب طرح‌های خوبی ازجمله خط انتقال آب کرمان و رفسنجان از صنعت در حال اجرا است، تامین آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت و آبرسانی بم و بروات و شهر‌های شرقی از سد نسا نیز انجام شده و یا در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل استان کرمان بحران آب است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار قطعه زمین در حوزه مسکن تا عید نوروز واگذار می‌شود که اقدام بزرگی در کنترل بازار است.
وی افزود: شرکت‌های خصوصی ۸۸ درصد اشتغال استان کرمان را برعهده دارند و سرمایه‌گذاری خوبی در این حوزه می‌کنند و این شرکت‌ها اکنون نزدیک ۱۰۰ همت پروژه در حال اجرا در استان دارند و در این زمینه می‌توان به پروژه‌های فولاد بافت، دره‌زار و درآلو اشاره کرد.
فداکار با اشاره به اقدامات استان کرمان در بخش مدرسه‌سازی نیز گفت: امسال به‌صورت میانگین روزانه سه کلاس درس در استان افتتاح شده است.
انتهای پیام

بخوانید:  قدرشناسی به سبک پورعلی گنجی + فیلم



منبع

موافقت دولت با بازگشت بخشی از مازاد درآمد مالیاتی به استان کرمان

استاندار کرمان با بیان این‌که کرمان حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال مازاد درآمد مالیاتی دارد، گفت: درآمد مالیاتی کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود، این آمار در سال گذشته به ۲۱۹ هزار میلیارد ریال رسید و امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده و با این حال مازاد درآمد داریم.