موافقت مجلس با بررسی دو فوریت طرح اعطای وام ازدواج به یک میلیون زوج جوان ایرانی


موافقت مجلس با بررسی دو فوریت طرح اعطای وام ازدواج به یک میلیون زوج جوان ایرانی

علی اکبر علیزاده برمی در دفاع از تقاضای دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون جوانی جمعیت بیان کرد: بیش از 10 سال است که فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت زمین مانده است با این حال با قانون مذکور شاهد شیب ازدواج و فرزندآوری بوده ایم و کاهش طلاق رخ داده است باید موانع از سر راه جوانان برای ازدواج و فرزندآوری برداشته شود.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: نمی دانم چه موضوعی را می خواست مطرح کند اما در بیلبوردها و همه جا نوشته شده که نمایندگان مجلس می توانند آزادانه و با حریت حرف های خود را بزنند، این بدعت عجیبی بود، انتظار دارم نمایندگان خردمند و انقلابی مجلس این ظرفیت را داشته باشند که هر صدایی که در مجلس بلند می شود بشنوند و تریبون مجلس متعلق به همه ملت ایران است.

مهدی عسگری با تاکید بر بررسی دو فوریتی طرح مذکور، گفت: متاسفانه موانعی بر سر راه جوانان برای دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است که باید آن ها را رفع کنیم، متاسفانه بانک ها در ارائه تسهیلات خرد مردم را اذیت می کنند اما در مقابل وام های کلان برای بنگاه داری و سفته بازی ارائه می کنند. تاکید دارم که مجلس موضوعاتی که باعث رضایتمندی اجتماعی می شود را در اولویت قرار دهد.





منبع