موتا جسارت داشت و هدایت تیم ملی والیبال را پذیرفت

 انتهای پیام/ 



منبع

مصطفی کارخانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، درباره انتخاب مائوریسو موتا پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال گفت: مائوریسو موتا گمنام نیست‌. او کنار مربی‌های بزرگ دنیا کار کرده و تجربیات با ارزشی دارد و دنیای مربیگری و بزرگان در این زمینه موتا را قبول دارند. وی کارنامه بدی ندارد و FIVB قابلیت‌های مائوریسو را تایید کرده است و به هر صورت امیدوارم برای والیبال کشورمان موثر باشد.

کارخانه در پایان خاطرنشان کرد: ما همه سر سفره والیبال هستیم و باید اهداف فردی و تیمی را همسو کنیم. اگر متعهدانه تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، آینده والیبال روشن است. اگر موتا کار خود را به خوبی انجام دهد و بتواند اثربخشی داشته باشد، فدراسیون با او ادامه خواهد داد و برعکس اگر شرایط با او خوب پیش نرود، قطع همکاری خواهیم کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال تصریح کرد: سیاست فدراسیون والیبال در انتخاب سرمربی این بود که همه جوانب را در نظر بگیرد و در نهایت انتخابی داشته باشد که در والیبال موثر باشد و انگیزه‌های لازم برای کار کردن در تیم ملی را داشته باشد. ما مربی می‌خواستیم که با وجود شانس بسیار کم در کسب سهمیه، باور داشته باشد که این اتفاق شدنی‌است. موتا جسارت به خرج داده و امیدواریم موفق شود.

عضو کمیته فنی فدراسیون ادامه داد: یک بخش موفقیت کادرفنی است و بخش دیگر، بازیکنان تیم ملی هستند که باید موتا را بپذیرند. او از کشوری آمده‌ که در والیبال پرافتخار است. فرانسوی است اما در برزیل بزرگ شده و به دنیا آمده است. موتا این باور را دارد که می‌تواند با رویکرد برنده شدن ما را به کسب سهمیه برساند و بازیکنان ما هم باید بپذیرند و با جان و دل تلاش کنند. 

بخوانید:  رئیس کل دادگستری استان تهران:با قاطعیت پیگیر پرونده جان‌باختن مهسا امینی هستیم

وی درباره از دست دادن زمان برای انتخاب این مربی گفت: موتا تنها گزینه ما برای سرمربیگری تیم ملی نبود و ده‌ها گزینه موردبررسی قرار گرفت تا در نهایت او انتخاب شود. اگر روراست باشیم ما شانس بسیار کمی برای موفقیت در لیگ ملت‌های والیبال و در پی آن، کسب سهمیه المپیک پاریس داریم. هیچ مربی در این شرایط و با این شانس کم، قبول مسئولیت نمی‌کرد اما همینکه موتا قبول کرد، برای ما امتیاز خوبی است.