می‌دانید چرا هیچکس شما را دوست ندارد!

جدا از اینکه در اتفاقات تبلیغاتی حضور شخصیت‌ها و چهره‌های سلبریتی نقشی اساسی ایفا می‌کنند و معمولا قهرمانان ورزشی و چهره‌های معروف سینمایی و هنری با مبالغ بالا در دنیا اقدام به حضور در آثار تبلیغاتی دارند و بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که این بیزینس برای چهره‌های هنری و ورزشی یکی از پردرآمدترین مسیرهای اقتصادی محسوب می‌شود اما باید گفت نوع ساخت و البته کارگردانی در آثار تبلیغاتی مسئله مهمی است. 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف



منبع

اگر دقت کرده باشید دندان‌های لمینت و پوشش به نظر لاکچری همه آن چیزی است که برخی از بازیگران در آثار تبلیغاتی با خود می‌آورند و بدون هیچ کارگردانی در اجرا و حتی لحن ادای دیالوگ جلوی دوربین می‌روند و بیش از آنکه اتفاق مثبتی برای آن کالا باشند به نظر یک ضد تبلیغ محسوب می‌شوند  و در این شرایط است که باید بگوییم مشخصا برای رسیدن به استانداردهای تولید آثار تبلیغاتی به خصوص در کارگردانی چهره‌های تبلیغاتی جلوی دوربین مدت‌ها با استاندارد فاصله داریم و عملا جنس کارگردانی و نوع نمایش آنچه لازمه تبلیغات است را در بسیاری از آثار تبلیغاتی‌مان رعایت نمی‌کنیم. 

انتهای پیام/

در تمام دنیا بحث کارگردانی در آثار تبلیغاتی شیوه خودش را دارد و معمولا کارگردانان فعال در این حوزه اصولا تمام فکر و ذکر و نگاه کارگردانی‌شان را به همین مسئله معطوف می‌کنند. 

اگر دقت کرده باشید کارگردانان کاربلد آثار تبلیغاتی از چهره‌های غیر معروف در تولید آثار تبلیغاتی ستاره‌سازی می‌کنند و نیازی به استفاده از کاراکترهای گران و چهره‌های معروف و محبوب هم ندارند.

بخوانید:  سفر رهبری موجب تسریع در مسیر تحول استان شد

نباید نادیده گرفت که برخی از کارگردانان آثار تبلیغاتی نیز با سناریوی مشخص و حتی قصه‌دار تولیدات تبلیغاتی‌شان را می‌سازند و می‌توان کارگردانی و هدایت صحیح بازیگر را در آثار آن‌ها دید. 

چرا که کارگردانی و دکوپاژ در آثار تبلیغاتی با هیچ یک از ژانرهای برنامه‌سازی و حتی فیلمسازی ارتباطی ندارد و گاهی کارگردانان آثار تبلیغاتی از ترفندهای نمایشی برای بهتر دیده شدن آثارشان سود می‌برند. 

اخیرا شاهد این هستیم که برخی از چهره‌های ورزشی و حتی بازیگران سینما در آثار تبلیغاتی حضوری درشت و غیر قابل باور و نامانوس با اثر دارند طوری که تماشاگر عامی نیز رفتار تبلیغاتی آن‌ها که مملو از تصنع و درشت‌نمایی است را برنمی‌تابد. 

اگر به آثار تبلیغاتی تولید شده در تلویزیون‌های مختلف دنیا دقت کنید و به نمونه‌های تولیدی معروف با چهره‌های محبوب در گونه‌های مختلف توجه داشته باشید به این نکته می‌رسید که بازیگران سینمایی و چهره‌های ورزشی محبوب و معروف دنیا مانند یک بازیگر حرفه‌ای در قواره‌های ستاره‌های سینما جلوی دوربین کارگردانی می‌شوند. 

در واقع جدا از بازیگران که شناخت کافی از حضور جلوی دوربین را دارند و معمولا برای بازی در آثار تبلیغاتی هم یک جنس بازی خاص در نظر می‌گیرند چهره‌های ورزشی و حتی سیاستمداران فعال در حوزه تبلیغات نیز طوری کارگردانی می‌شوند که تماشاگر به هیچ عنوان متوجه نقش متفاوت آن‌ها در این آثار نیست و تنها حضور این افراد عاملی است برای بیشتر دیده شدن کار و معمولا این افراد با دقت و وسواس و توجه بسیاری از سوی کارگردانان هدایت می‌شوند. 

 





تبلیغات معمولا در تمام تلویزیون‌ها و مدیوم‌های نمایشی دنیا بخشی بلامنازع است که اصولا با مهندسی خاصی در دل برنامه‌های تلویزیونی به خصوص در میان برنامه‌ها جا نمایی شده و صاحبان برند و کالاهای موفق معمولا بخش اعظمی از برقراری ارتباط‌شان را با مخاطب و مشتری از این طریق برقرار می‌کنند.

بخوانید:  تحقیق و تفحص از شستا تخلف در دولت سابق را اثبات کرد