میزبانی اصفهان از ۲۲ کشور در اولین رویداد بین المللی ورزش زورخانه ای/ورزش پلی برای انتقال فرهنگ و تمدن کشورها است/



به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نشست خبری اولین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای، عصر امروز ( سه شنبه بیست و نهم خردادماه) با حضور مسعود ملکی دبیر فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، سید مهدی صدری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، احمد مرادی معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان استان اصفهان،حسین حسین زاده رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اصفهان و رسانه ها در تالار افتخارات سرای ورزشکاران اصفهان برگزار شد.

 

اصفهان پایتخت بالحق ورزش باستانی و زورخانه ای کشور 

حسین زاده رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این نشست، اظهار کرد: زمانی که در بهمن ماه به عنوان رئیس هیئت انتخاب شدم و از من برنامه خواستند، با توجه که به اینکه قدمت و جایگاه اصفهان به فکر برگزاری یک رویداد در سطح و کلاس حهانی بودیم.

وی افزود: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و همچنین ورزش باستانی و زورخانه ای است. ما اصفهانی ها برای دفاع از این عنوان دلایل مختلف داریم از جمله ۲۴ هزار جوانمردی که در دفاع از ایران و وطن تقدیم و اینکه از قدیم الایام پرآوازه ترین و فعال ترین ورزشکاران این رشته مربوط به اصفهان بودند.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی اصفهان با اشاره به وضعیت این رشته در اصفهان گفت: اصفهان ۱۳۵ زورخانه دارد با بیش از ده هزار ورزشکار سازمان یافته و ۶ زورخانه که در حال ساخت است به این واسطه و دیگر دلایل فدراسیون ورزش های زورخانه و باستانی به ما پیشنهاد میزبانی را دادند و استقبال کردیم و فولاد مبارکه نیز بخش ویژه ای برای اسپانسرینگ وارد قضیه شد.

بخوانید:  آموزش اپراتوری لیزر در شاپ لیزر

 

حسین زاده از شرکت ۲۲ کشور از جمله هند، لبنان، لهستان، بلاروس، آذربایجان، عراق و … خبر داد و خاطرنشان کرد: ورزش علاوه بر سلامت جسم و روان در سطح بین المللی می تواند پیام آور فرهنگ و تمدن یک کشور باشد. همانطور که کشورهایی مثل ژاپن، کره، انگلیس و چین با ورزش پیام‌های فرهنگی و تمدن خود را به دیگر کشور ها منتقل کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که میزبان آنها هستیم زورخانه در آنجا ساخته شده و فعال هستند و بیشتر کشورهایی که در مسابقات شرکت کرده اند خود مرشد دارند و کشورهایی که مرشد ندارند به آنها کمک کرده ایم، فدراسیون جهانی روی رعایت فرهنگ و استفاده از اصطلاحات هر رشته حساسیت تاکید دارد و به عنوان مثال در همانند احترامی که در رشته های زرمی وجود دارد در این رشته گفتن رخصت بسیار استفاده می شود.

 

وی خطاب به رسانه ها و نقش انها گفت: با توجه به میزبانی اصفهان امیدوارم که از طریق رسانه های بتوانیم شاهد حضور پرشور اصفهانی های ورزش دوست در سالن پیروزی برای افتتاحیه این مسابقات باشیم.

 

حسین زاده با اشاره به ابعاد فرهنگی این رویداد اضافه کرد: در حاشیه این رویداد جهانی پنج استاد بزرگ صنایع دستی در رشته های نگارگری، قلمزنی مینا کاری و فیروزه کوبی حضور داشته و هنر اصفهانی ها را به نمایش خواهند گذاشت.در حوزه فرهنگی و برنامه های جنبی جنبه که بیشتر جنبه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی دارد، روز فرهنگی را تعریف کردیم برای بازدید از ابنیه تاریخی و با هماهنگی استانداری و میراث فرهنگی و یک بسته فرهنگی برای آنها تعریف کردیم.

بخوانید:  فیلم برنده اسکار «لالالند» تبدیل به نمایش شد

فردا شب نیز در پنج نقطه اصفهان از جمله ضلع جنوبی خواجو، میدان انقلاب و گذر چهارباغ تیم های نوجوانان ملی ورزش پهلوانی برنامه اجرا می کنند.

انتهای پیام 



منبع