نامه رئیس جمهور الجزایر تحویل بشار اسد شد

وی بیان کرد که اتحادیه عرب آینه وضعیت [ کشورهای ] عربی است و آنچه به سوریه مربوط می‌شود ساختار، محتوا و نتیجه اقدام مشترک اعراب است برای اینکه [سوریه] بیشتر به محتوا اهمیت می‌دهد تا شکل. 

وی اظهار داشت: مردم سوریه موضع الجزایر در جنگی که با آن مواجه شد و در کنار سوریه ایستاد را فراموش نخواهند کرد و همواره از الجزایر به عنوان کشوری دوست و پایبند به اصول و عربیت خود یاد می‌کند. 

بر اساس این گزارش محتوای نامه یاد شده در خصوص روابط دوجانبه و ادامه رایزنی و هماهنگی بین دو کشور برای مقابله با چالش‌های پیش روی منطقه و تدارکات مستمر برای برگزاری اجلاس سران کشورهای عربی که قرار است در الجزایر برگزار شود، است.

لعامره اظهار داشت که موضع رسمی الجزایر در قبال سوریه کاملاً با مواضع مردم الجزایر که نهایت احترام را برای مردم سوریه قائل هستند، مطابقت دارد و مردم الجزایر از پایداری مردم سوریه در مقابله با جنگ تروریستی و محاصره ناعادلانه‌ای که با آن مواجه شده اند، حمایت می‌کنند.



منبع

وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به اینکه کشورش مشتاق توسعه همکاری‌های دوجانبه با سوریه در همه زمینه‌ها است ابراز امیدواری کرد که به زودی فرصتی برای برگزاری جلسات کمیته مشترک سوریه و الجزایر فراهم شود. 

رئیس جمهور سوریه و وزیر امور خارجه الجزایر در این دیدار درباره تقویت روابط دوستانه بین سوریه و الجزایر بر اساس اصول، ارزش‌های مشترک و مقاطع تاریخی که دو ملت و کشور را گرد هم آورده است و تحقق خواست و اراده هر دو طرف برای توسعه این روابط گفت و گو کردند. 

بخوانید:  برگزاری هشتمین همایش ملی چادرهای آسمانی در خوزستان

وی افزود که الجزایر در دوران ریاست خود بر اجلاس، مانند همیشه با سوریه همراه خواهد بود و در شرایط عربی و بین المللی با دمشق هماهنگ خواهد شد. 

در همین حال، رمطان لعمامرة وزیر امورخارجه الجزایر نیز تاکید کرد که سوریه یک عنصر اساسی در صحنه عرب و یکی از اعضای موسس اتحادیه عرب است و جهان عرب به سوریه نیاز دارد و نه برعکس. 

بشار اسد از موضع الجزایر در حمایت از حقوق سوریه در همه زمینه‌ها قدردانی کرد. 

در این دیدار پیشنهادها و شیوه‌هایی برای بهبود اقدامات مشترک اعراب در سطح دوجانبه و در سطح اتحادیه عرب و مقابله با مسائل و چالش‌های پیش روی اعراب رد و بدل شد. 

بشار اسد سلام و تشکر خود از رهبری و مردم الجزایر که همواره با سوریه وفاداری کرده است را ابلاغ کرد. 

رئیس جمهور سوریه بر تمایل کشورش به همکاری با الجزایر برای گشودن افق‌های جدید در همکاری بین دو کشور و تقویت روابط دوستانه بین دو ملت تاکید کرد.