نباید خواص در شرایط کنونی ساکت باشند

وی به دخالت آشکار جوامع غربی به سردمداری آلمان در مورد تشکیل یک کمیته حقیقت یاب در خصوص قضایای اخیر ایران اشاره کرد و گفت: کشور‌های غربی با آن کارنامه‌های سیاه حقوق بشری خود و جنایت‌های بیشمار علیه ملت ایران و منطقه حق دخالت در امور دیگر کشور‌ها به ویژه ایران اسلامی را ندارند و به عنوان نمونه آلمان باید در مورد همکاری با صدام برای حمله شیمیایی به مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی پاسخگو باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن برای بروز خشونت در قالب جنگ مسلحانه، کشته سازی و ترور سرمایه گذاری کرده بود، افزود: افراد زیادی از جامعه تحت شدیدترین بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن هستند و راه مبارزه با بمباران ذهن مردم اقدامات فرهنگی و جهاد تبیین توسط دستکاه‌های آموزشی و فرهنگی، چون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

 

امام جمعه ایلام تاکید کرد: از وزارت امور خارجه درخواست می‌شود برخلاف دولت قبل، در مورد این دخالت‌های بیجا توسط کشور‌های غربی منفعل نباشد بلکه با تهاجمی و از موضع قدرت عمل کردن و تقویت جنبه آفندی خود، پاسخی قاطع به این کشور‌های متخاصم بدهد.

 

حجت‌الاسلام صفر لکی به روز دانشجو در ۱۶ آذر اشاره کرد و گفت: روز‌های ۱۶ آذر و ۱۳ آبان روز‌های مبارزه با استکبار و کفرستیزی توسط ۲ قشر فرهیخته جامعه یعنی دانشجویان و دانش آموزان است و همواره جنبش‌های دانشجویی در راس مبارزات مردمی هستند چرا که خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها پشتوانه علمی و تحقیقاتی دارد.

خطیب جمعه ایلام به سالروز تشکیل نیروی دریایی ارتش هم اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی مقتدر دریایی ایران با عبور از نوار مرزی دریایی، امروزه با حضور در اقیانوس‌ها قدرت خود را به رخ جهانیان می‌کشاند و تحرکات دشمنان را در اعماق آب‌های بین المللی رصد می‌کند و در این راه شهدای ارزشمندی را تقدیم انقلاب کرده است

بخوانید:  مصوبه جدید شورای فرهنگی دانشگاه تهران درباره برخورد با پدیده بی‌حجابی در دانشگاه



منبع

وی ادامه داد: جریان‌های سیاسی معتقد به نظام با مباحث، مناظرات و گفتمان سازی خود در مدیریت جریان‌های پیش آمده موثر هستند و به جای سکوت از راه گفتمان و مناظره سیاسی مسائل را گره گشایی کنند و البته فضای جامعه نیز باید به سمت گفتگو با منتقدان معتقد به نظام پیش رود.

 

حجت‌الاسلام صفر لکی ادامه داد: باید همگان اعم از مردم، مسوولان و خواص برای عبور از موج‌های سهمگین دشمن آماده باشیم و در این برهه حساس خواص با صدور بیانیه و ورود به قضایای اخیر موضع خود را روشن کنند.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: فصل الخطاب مردم، مسئولان، احزاب و گروه‌های سیاسی قانون اساسی و راهکار‌های مندرج در آن است که عمل دقیق به مفاد این کتاب، کشور را به همان مدینه فاضله مد نظر همگان تبدیل می‌کند، اما مطالعه و آگاهی از مفاد این کتاب در جامعه ما مغفول مانده است.