نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه تاثیری روی ویپینگ دارد؟

نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد بسیار مهم است؛ زیرا اگر مراحل را به درستی انجام ندهید کویل دستگاه دچار سوختگی می‌شود. در این مطلب، گرند ویپ شما را با آموزش تمیز کردن کویل ویپ و پاد، آشنا کرد تا با توجه به مراحل گفته شده خودتان بتوانید کویل ویپ خود را تمیز کنید. با خرید ویپ و پاد از فروشگاه اینترنتی گرند ویپ می‌توانید مشاوره رایگان در رابطه با نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد دریافت کنید.

ابتدا باید محلول اتانول یا سرکه را درون ظرفی بریزید. سپس کویل جدا شده از ویپ یا پاد را درون آن قرار داده و اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند. پس از گذشت 2 الی 3 ساعت قطعه را درآورده و با آب به‌طور کامل آن را بشویید. بار دیگر نیز آن را با آب مقطر شستشو دهید تا پسماند جویس تا حد زیادی از روی فیتیله پاک شود.

بعد از اینکه کامل کویل را شستید، از قسمت باز کویل قابل تعویض فوت کنید تا آب‌های جمع شده در سوراخ‌های فیتیله از آن خارج شود. حالا باید قطعه موردنظر را روی حوله یا دستمال قرار دهید تا خشک شود. لازم به ذکر است که برای خشک شدن این قطعه باید زمان زیادی را صبر کنید تا آب درون آن تبخیر شود.

چه دستگاه ویپ یا پاد شما جدید باشد چه قدیمی، باید آموزش تمیز کردن کویل ویپ و پاد را بگذرانید. در ادامه این مطلب از گرند ویپ با نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد قابل تعویض، قابل بازسازی و قلم ویپ، آشنا خواهید شد؛ این آموزش را از دست ندهید.

بخوانید:  شاهکار 350 هزار دلاری فورد شلبی+ تصاویر

کویل‌های قابل تعویض قسمتی به نام فیتیله دارند که مواد باقی‌مانده از جویس‌ها به میزان زیادی در آنها می‌ماند. به همین علت پس از تمیز کردن این قطعه مقداری از مواد همچنان روی آن باقی می‌مانند که باعث می‌یود کویل در زمان کوتاه‌تری کثیف شود.

نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد قابل تعویض به شرح زیر است:

یادگیری نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد در دستگاه‌های سیگار الکترونیکی یا ویپ مهم و ضروری است. مزایای تمیز کردن کویل و پاد عبارتند از:

  1. افزایش طول عمر ویپ و پاد: کویل‌ها به مرور زمان جرم می‌گیرند که این موضوع باعث کاهش طول عمر دستگاه و کیفیت بخار تولیدی می‌شود.
  2. بهبود کیفیت بخار: کویل‌های تمیز بخار باکیفیت‌تری تولید می‌کنند. تمیز بودن این قطعه، تراکم بخار بیشتر و طعم مطلوب‌تری را فراهم می‌کند.
  3. ایمنی و بهداشت: تمیز کردن کویل به از جلوگیری تجمع باکتری‌ها و ویروس‌ها در دستگاه‌های سیگار الکترونیک، کمک می‌کند. این موارد برای رعایت بهداشت شما و دیگران مهم است، به ویژه اگر دستگاه ویپ خود را به صورت مشترک با دیگران استفاده می‌کنید.
  4. حفظ طعم جویس: کویلی که کثیف باشد، طعم محلول نیکوتینی را تغییر می‌دهد که باعث تغییر طعم بخار خواهد شد. به همین علت یادگیری نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد به حفظ طعم جویس کمک می‌کند.
  5. کاهش احتمال سوختگی: کویل‌های کثیف در طولانی مدت باعث سوختگی این قطعه شوند که تجربه‌ای ناخوشایند همراه با بوی بد را به ارمغان می‌آورد.

پس از گرما دادن به فیتیله‌ی کویل آن را از دستگاه جدا کره و با استفاده از آب قطعه را بشویید. با کمک مسواک یا فرچه تمیز، شروع به پاک کردن فیتیله و کویل کنید. زمانی که پسماند جویس را از روی آن پاک کردید، مجددا آن را با آب بشویید. در انتها با استفاده از حوله یا دستمال این قطعه را خشک کنید.

بخوانید:  آماده‌سازی جشن نور تهران زیبا در بوستان ملت

اگر از ویپ‌های یک تکه استفاده می‌کنید و قلم ویپ آنها را نمی‌توانید جدا کنید، باید از گوش پاک‌کن کمک بگیرید. گوش پاک‌کن را با آب مقطر یا پروپیلن گلیکول خیس کنید و این قسمت را پاک کنید. حالا باید با گوش پاک‌کن آن را خشک کنید تا رطوبت درون آن باقی‌نماند.

 

 

مزایای تمیز کردن کویل ویپ و پاد

نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه تاثیری روی ویپینگ دارد؟

آموزش نحوه تمیز کردن کویل های قابل بازسازی

کویل‌های با قابلیت بازسازی برای داشتن عملکرد خوب به تمیز شدن منظم نیاز دارند. چنانچه این کار را انجام ندهید، پس از گذشت مدتی کوتاه در زمان ویپینگ طعم سوختگی را احساس می‌کنید. در این بخش به آموزش تمیز کردن کویل ویپ و پاد پرداخته‌ایم. نحوه تمیز کردن آن شامل مراحل زیر است:

نحوه تمیز کردن کویل ویپ و پاد چه تاثیری روی ویپینگ دارد؟

فرقی نمی‌کند جویس شما طعم تلخ دارد یا شیرین ، زمانی که تمام می‌شود، باقی‌مانده‌ی آن روی کویل وجود دارد. فرض کنید جویس ویپ شما دارچین است و حالا تمام شده و قصد دارید از جویسی با طعم تنباکو استفاده کنید. پس از پر کردن مخزن با ایجویس تنباکو در زمان ویپینگ طعم تنباکوی دارچینی را حس می‌کنید، این طعم برای شما جذاب است؟

این نکته را درباره‌ی دستگاه‌های ویپ و پادی که دارای کویل قابل تعویض هستند باید بدانید که با تمیز کردن کویل آنها مدت کوتاهی به عمر دستگاه اضافه می‌شود. در نهایت باید مغلوب شده و کویل جدیدی جایگزین قطعه قبلی کنید.

 

این محتوا حاوی تبلیغات میباشد



منبع

تمیز نگهداشتن باتری و محفظه‌ی آن نیز بسیار اهمیت دارد. تنها نکته‌ای که در تمیز کردن قلم ویپ باید درنظر داشته باشید، این است که به‌هیچ عنوان نباید از آب استفاده کنید. چنانچه این قسمت از دستگاه جدا می‌شود، آن را بیرون آورده و با استفاده از دستمال یا پارچه‌ی مرطوب آن را پاک کرده و بلافاصله با یک پارچه خشک نم آن را پاک کنید تا به این قطعه آسیبی نرسد.

بخوانید:  دعوت مدیرکل ورزش از جامعه ورزش و جوانان خوزستان برای مشارکت در انتخابات

برای خرید پاد و ویپ‌هایی با این نوع از کویل‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی گرندویپ مراجعه کنید.

نحوه تمیز کردن قلم ویپ

در اولین قدم باید فیتیله را خشک کنید، برای انجام این کار باید از شعله کوچک کمک بگیرید، که همان دکمه اشتعال روی دستگاه این کار را انجام می‌دهد. با این کار مواد باقی‌مانده از جویس سوزانده و ازبین می‌روند. چنانچه بارها این کار را انجام داده باشید، به احتمال زیاد کارساز نیست و نیاز است مطابق توضیحات زیر پیش‌بروید.

با قرار دادن کویل قابل تعویض در مقابل آفتاب یا با استفاده از سشوار؛ می‌توانید به روند خشک شدن این قطعه کمی سرعت ببخشید. در آخر بعد از خشک شدن می‌توانید کویل را درون ویپ قرار داده و از ویپینگ لذت ببرید. اما به عملکرد طولانی مدت آن دل نبندید، زیرا در چند روز آینده باید آن را تعویض نمایید.

 

کلام آخر

 

نحوه تمیز کردن کویل های قابل تعویض