نخبه کیست؟

مقیمی


آیا این خبر مفید بود؟

 


در حاشیه این مراسم دهقانی فیروز‌آبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان در تعریف نخبه گفت: نخبه بودن یک استعداد است که سه کار را انجام داده است ؛ تلاش کرده، استعدادش را بروز داده و در بروز دادن استعداد از مدد الهی کمک گرفته و آن استعداد بروز یافته را برای خدمت به دنیا و مردم استفاده کرده است.  شخصی که این سه کار  را انجام داده است نخبه است، ملاک تشخیص نخبگی تاثیرگذاری شخص است. فرد باید یک شاخصه ویژه داشته باشد؛ در واقع نخبه همان استعداد است.


همچنین  محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ضمن بیان اینکه شعار دانشگاه تهران جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین است و توانسته به سمت دانشگاه نسل کارآفرین حرکت کند، گفت:  مسئله محوری یکی از مبناها برای حرکت علمی است. اول باید از مسئله شروع کنیم و نیازهای خود را ببینیم. مسئله و عارضه با هم متفاوت اند، گاهی اوقات ریشه های مسئله را با عارضه ها  از هم تشخیص نمی دهیم . بنابراین یکسری عوارض ظاهر می شود که به اشتباه آن را به عنوان مسئله اصلی تعریف می کنیم. کسی که می خواهد مسائل کشور را ریشه ای حل کند باید ریشه ها را بشناسد و تغییر و تعدیل کند. در نظام آموزشی و سیاست گذاری کشور در سطوح مختلف نیاز داریم .رویکرد را از مسئله شروع کنیم . دلیل این که ما در رشته‌های مختلف علمی در مرزهای علمی حرکت می‌کنیم ولی نتوانستیم علم را در اختیار حل مساله کشور قرار دهیم عدم بومی سازی و عدم شناسایی جنس مشکلات کشور است.

بخوانید:  شارژری که با سرعت برق شارژ می‌کند!

انتهای پیام/


|

باید رویکرد آموزشی اتخاذ کنیم که مدرس تبدیل به مربی شود؛ ما این رویکرد را در دانشگاه تهران اجرایی و بر همین اساس پردیس دانشگاه تهران را در مجاورت ۳ مرکز بزرگ صنعتی در اشتهارد افتتاح کردیم. این طرح فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان ایجاد می کند و دانشجویان را با مسائل واقعی صنعت آشنا می کند . کمک می کند مبناهای مربوطه، نظریه ها و مباحث علمی را به صنعتی ها منتقل کند و علم آنها نافع باشد ، یعنی در خدمت جامعه قرار گیرد.

خبرگزاری برنا- زهرا وجدانی؛ مراسم افتتاحیه هفتمین دوره طرح توسعه هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی/ فناورانه (طرح شهید احمدی روشن) با حضور روح‌الله دهقانی فیروز‌آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، علیرضا منادی ‌سفیدان؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید کرمی؛ سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان، عباس ابراهیمی معاون نخبگان و سرآمدان، سید محمدصادق موحد معاون آینده‌سازان، میثم شهبازی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد و جمعی دیگر از نمایندگان خانه ملت، مدیران بنیاد ملی نخبگان و برگزیدگان ششمین دوره طرح احمدی روشن، دوشنبه 17 بهمن‌ماه در تالار شیخ مرتضی انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  راه اندازی کمیته «سامان ازدواج» از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود

نخبه کیست؟