نخستین دستگاه ماموگرافی با تصویربرداری سه‌بعدی





منبع
آیا این خبر مفید بود؟


نخستین دستگاه ماموگرافی با تصویربرداری سه‌بعدی

انتهای پیام/





رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تصریح کرد: سه مرکزی که مورد توافق سه جانبه که شامل دستور مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی مراکز اولویت بندی که پژوهشکده سرطان معتمد و دفتر تخصصی جهاددانشگاهی به عمل آورده و در نهایت تاییدی که معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام داده سه استان گلستان، همدان و اراک در اولویت قرار داده تا ظرف مدت کوتاهی به انجام خواهد رسید و تاییدیه آن را وزارت بهداشت به زودی اعلام خواهد کرد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان در قانون ۱۴۰۱ گفت: با پیگیری‌های انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد شبکه ملی پیشگیری از سرطان در نثر سریع قانون آورده شد و این ماموریت به پژوهشکده معتمد سرطان جهاددانشگاهی واگذار شد، ماموریتی که هم خطر و هم برکات زیادی دارد. خطر از این جهت که نباید فکر کنیم پول های در نظر گرفته شده در این زمینه به آسانی تامین می شود، بلکه برای ریال به ریال آن باید پاسخگو باشیم.
وی افزود: برای تخصیص این بودجه ساعت‌ها وقت صرف شده است و باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی به ویژه برای مناطق محروم انجام شود؛ چرا که آنها نیازمند دانش فنی ما هستند


رامین صرامی فروشانی گفت: با وجود اینکه خود را قطب درمان سرطان سینه در کشور می دانیم اما این کافی نیست و اعتقاد داریم که شان جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر است و بر همین اساس سیاست ها و برنامه هایی را برای ارتقا برنامه ریزی کرده ایم.

بخوانید:  گل سوم انگلیس به ایران توسط رحیم استرلینگ

ریس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی تصریح کرد: این پژوهشکده نه تنها برای درمان سرطان سینه بلکه برای ارائه خدمات فناورانه در مباحث مربوط با سلول درمانی، ژن درمانی، ویروس درمانی به عموم مردم قطب باشد.