نقد و بررسی کتاب «چاپید شاه» در شهرقدس

وی ادامه داد: تاریخ را باید خواند تا بدانیم از کجا شروع کرده‌ایم و از کجا می‌خواهیم برویم. انگلیسی ها با هدف دستیابی به نفت علاقه به فتح سرزمین های آفتاب داشتند و کشور ایران از لحاظ مراتع بسیار غنی بود.

نثر روان، جذاب و شیرین است و اینفوگرافی‌های انتهای فصل‌ها از نکات مهم و کلیدی هر فصل است که به صورت خلاصه توضیحاتی ارائه می‌دهد.

منتقد اثر افزود: کتاب «چاپید شاه» ، کتاب جامعی است. در کتاب بزرگان روشنفکر کمتر دیده شده است. در ادامه این نشست علاقه‌مندان به کتاب نظرات و نقدهای خود را بیان کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، این کتاب مستند روایی است که به دوران حکومت پهلوی اول و دوم می‌پردازد و با عکس‌های مستند و تصویرسازیی‌های جذاب همراه است و تمام اتفاقات آن دوران را روایت می‌کند.

جمشیدی که داستان کوتاه و رمانهای بسیاری نوشته است در نقد این اثر گفت: جملات در این کتاب به حالت صمیمانه نوشته شده که از نکات امتیازآور کتاب است و ادبیات طنز را میتوان در این کتاب خواند.

نویسنده اثر با اشاره به اینکه چگونگی روی کار آمدن محمدرضاشاه و اینکه چقدر سواد داشته و وابستگی آنها به غربی‌ها مورد سوال است، ادامه داد: حکومت پهلوی اولین حکومتی است که ایران به صورت غیرمستقیم مستعمره کرد.

وی افزود: برای نوشتن این اثر سعی کردم کتاب لحن ملایم داشته باشد و آمار و اطلاعات واقعی داشته باشد چراکه سلیقه و نظر مخاطبان برای ایجاد انگیزه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/



منبع

سپیده انوشه محقق و پژوهشگر که به تاریخ و ادبیات علاقه‌مند است و فعالیتش را از کانون پرورش فکری کودکان آغاز کرده به نحوه روی آوردن به عرصه نویسندگی در این جلسه اشاره کرد و گفت: نسبت به تاریخ انقلاب اسلامی وقایعی هست که خیلی پرداخته نشده و این ناآگاهی‌ها موجب شد که مطالعه تاریخ علاقه مند شوم.