نماد گردشگری مقاومت، آرامگاه مقدس حاج قاسم سلیمانی است

انتهای پیام





به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید عزت‌الله ضرغامی در گلزار شهدای کرمان و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: کرمان به لحاظ مجموعه ماموریت‌های حوزه وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو سرآمدهای کشور محسوب می شود.

او با تاکید بر ایکه این روزها بیشتر از هر زمانی جامعه ما به ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی نیازمند است خاطر نشان کرد: کسانی که به جبهه مقاومت عشق می ورزند و اعتقاد دارند این نقطه، نقطه کانونی برای مجاهدات های خود است باید به برکت روح پاک حاج قاسم و مکتب ایشان نیز پای کار بوده و راه این شهید بزرگوار را ادامه دهند تا روز به روز شاهد ارتقا و رشد معنوی و زندگی همه مردم باشیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

او با بیان اینکه امروز گردشگری مقاومت یک مقوله معنادار و ارزشمند در جمهوری اسلامی است افزود: نماد گردشگری مقاومت مزار مقدس حاج قاسم سلیمانی در کرمان است. همانگونه که شهید سلیمانی خواسته بود مرقد این شهید دلاور جهان اسلام ساده و به نام سرباز در کنار شهید دیگری دفن شده که این سادگی و زیبایی خیلی خوب در مزار حاج قاسم دیده می شود و می تواند الگویی باشد برای همه بخش‌های دیگر ما.

ضرغامی به حوادث اخیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این روزها و در این اغتشاشات جای حاج قاسم سلیمانی و تفکرات ایشان خالی است. شهید سلیمانی معتقد بود و صریحا نیز می‌گفت که جامعه ما خانواده ماست و متاسفانه خیلی ها این نگاه را ندارند و به دلیل اینکه این نگاه را ندارند مرتبا دنبال قطعه قطعه کردن و تفرقه و اختلاف هستند.

بخوانید:  "ال‌نینو" ۲۰۲۴ را به گرم‌ترین سال تاریخ زمین تبدیل می‌کند!

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: شهید سلیمانی فقط نماد مجاهدت در میدان نیست بلکه مکتب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب منشوری و همه جانبه بوده که هر کدام از بخش‌های آن مستقلا می تواند به عنوان الگویی باشد که بسیاری از مشکلات ما را حل خواهد کرد.

او ادامه داد: حاج قاسم اگر می‌گوید یک دختر کم حجاب نیز دختر ما و شماست این یک خط فکری و اوج مکتب شهید سلیمانی است که این چیزهای سطحی و ظاهری به هیچ وجه نمی تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند ولی متاسفانه آن چیزی که می بینیم این نیست و به خاطر همین مسائل جزئی امروز ما هزینه زیادی را می دهیم.


آیا این خبر مفید بود؟

او به ظرفیت های استان کرمان در این حوزه اشاره کرد و گفت: کرمان، ایرانی کوچک است و همه نمادهای فرهنگی ملموس و ناملموس و میراث معنوی کشور در بالاترین سطح در استان کرمان وجود دارد.

ضرغامی در ادامه به تبیین شخصیت شهد سلیمانی پرداخت و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی دوست خوبی بود که در سال‌های طولانی خاطرات فراوانی با ایشان دارم و سرآمد همه مجاهدان و آزادی خواهان دنیاست و حاج قاسم نمادی در سطح جهانی برای جبهه مقاومت است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می افزاید: شهید سلیمانی صریحا معتقد بود که وحدت ما باید حول مقابله با دشمن باشد. ما دشمن های قسم خورده زیادی داریم. داعشی که حاج قاسم مدال پربرکت مبارزه با آنها و مجاهدت تاریخی و شکست آنها را بر سینه داشت؛ امروز از این اغتشاشات استفاده می کند و در حرم مقدس شاهچراغ مردم ما را به خاک و خون می کشد و این هشدار است به ما که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم و اگر آن خط فکری که حاج قاسم مبلغ آن بود را فراموش کنیم و دچار تنگ نظری شویم، اول خودمان را تجزیه می کنیم و بعد آن تجزیه فیزیکی که دشمن به دنبال آن می باشد؛ محقق خواهد شد.

بخوانید:  مهران غفوریان باز مجری شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بازدید از پروزه‌های مختلف و تصمیماتی در حوزه‌های ماموریتی خود را از اهداف سفر خود به استان کرمان برشمرد.