نمایشگاه موازی با اصناف برگزار نمی‌شود

معاون وزیر صمت اظهار داشت: وقتی قیمت ارز و املاک رشد کند قیمت کالا‌ها نیز رشد می‌کند لذا ما باید مسئولیت خود را در مهار تورم را انجام دهیم.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در خصوص تورم باید به این موضوع توجه داشته باشد که برای جلوگیری از آن باید ارزش ریال را حفظ کنیم نه اینکه موضوع افزایش تورم به تحریم و این قبیل مسائل نسبت دهیم.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه اصل مساله تنظیم بازار تامین کالا است، گفت: با توجه به ساختار جدید که در تنظیم بازار و نظارت بر بازار ایجاد شده است در واقع قانون انتزاع سر جای خودش است و مسئول تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز وزارت جهاد کشاورزی است، اما مقرر شده که بحث بازرسی به صورت متمرکز مدیریت شود.

وی بیان داشت: تفکر رئیس‌جمهور در خصوص تنظیم بازار این است که هر کاری را با همکاری اصناف انجام دهیم و البته تجربه هم به ما نشان داده که اصناف بهتر می‌توانند مسائل میدانی را کنترل کنند.

انتهای پیام/



منبع

معاون وزیر صمت با اشاره به جشنواره عید تا عید و استقبال اصناف، گفت: برای برگزاری این جشنواره اصناف می‌توانند به صورت سازمان یافته در یک سری فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها منتخب کالا عرضه کنند.

معاون وزیر بیان داشت: فقط طراحی لباس با وزارت ارشاد است و زنجیره فروش لباس بر عهده وزارت ارشاد نیست و در نمایشگاه‌هایی که به این منظور برگزار می‌شود فروش نباید انجام شود، بنابراین اجازه برگزاری نمایشگاه موازی با اصناف را نمی‌دهیم.

بخوانید:  برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و محیط زیست در چهارباغ

شاه‌میرزایی اظهار داشت: فروش کالا در نمایشگاه‌ها با اصناف است و شهرداری‌ها نمی‌توانند نمایشگاه برگزار کنند و غیرقانونی است و وزارت ارشاد نیز نمی‌تواند نمایشگاه برای فروش کالا برگزار کند بلکه آن‌ها فقط در حوزه مد و لباس مجوز برپایی نمایشگاه را دارند و قانون درباره این موضوع کاملا شفاف است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا شاه‌میرزایی امروز در همایش ملی بازرسی نظارت و کنترل بازار که در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: در آخرین جلسه تنظیم بازار جمع‌بندی شد که وزارت صمت، وزارت جهاد، وزارت مسکن و همچنین وزارت بهداشت می‌توانند تورم را کنترل کنند، زیرا این وزارتخانه بحث کالا و خدمات را بر عهده دارند و به عنوان مثال ۳۳ درصد از سبد تورم را اجاره بها به خود اختصاص می‌دهد.