نمی‌توان همیشه مطابق نظر فدراسیون‌های جهانی حرکت کرد/ انتخابات سوارکاری قانونی نبود

فرهادیان تاکید کرد: یکی دیگر از نکات خیلی مهم برگزاری منظم و با دقت مجامع است. حدود 16 مجمع انتخاباتی تا پایان سال داریم، همچنین باید چندین مجمع سالیانه نیز برگزار شود. هرچند دوستان خوب ما در اداره کل امور مشترک فدراسیون‌ها به دقت و به خوبی این کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دادند، اما سعی داریم این نقطه قوت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم. به نقاطی بوده که نیاز به اصلاح، بازنگری و پیگیری و تلاش بیشتر دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز بیشتر توجه خواهیم کرد. همچنین در تلاش هستیم ارتباط و تعامل سازنده‌ای با فدراسیون‌ها داشته باشیم تا اگر مسئله و موردی بود در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مورد تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند نیز گفت: تلاش وزارت ورزش و معاونت قهرمانی این است تا تاریخ مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک تا جایی که می‌تواند انتخابات فدراسیون‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار کند تا مجمع به حد نصاب قانونی برسد و به شکل قانونی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی، در حاشیه مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام در وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: امروز به لطف دوستان عزیزمان در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تجدید میثاق و بیعت دوباره‌ای با پرستوهای عاشقی انجام می‌شود. هر چه داریم از این عزیزان است. اگر امروز کشور عزیزمان با وجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی که مردم عزیز ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مواجه هستند با امنیت و آرامش زندگی می‌کنند، مدیون خون شهدا هستیم.

بخوانید:  لزوم تصحیح یک اشتباه مشهور تاریخی درباره ازدواج امام جواد(ع) با ام‌الفضل+اسناد دقیق

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص آخرین وضعیت انتخاب فدراسیون‌ سوارکاری نیز گفت: انتخابات این فدراسیون مطابق قوانین و مقررات برگزار نشد، آنچه در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آمده، برای انتخابات این فدراسیون نظارتی از طرف وزارت ورزش صورت نگرفت. هیچ یک از مسئولان مرتبط مثل حراست، معاونت قهرمانی، اداره کل امور مشترک در جلسه‌ای که به اسم انتخابات برگزار شده بود نظارتی نداشتند. عزیزان حاضر در آن جلسه به این نتیجه رسیده‌اند باید در شرایط قانونی و بهتری کار انجام شود اما نهادهای نظارتی هم این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل می‌کنند. فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک این مسئله هم مرتفع خواهد شد.

فرهادیان ادامه داد: امروز دو شهید عزیز و بزرگوار گمنام اینجا تشییع و به خاک سپرده شدند. امیدوارم با تأسی از راه و مسیری که شهدا انتخاب کرده و رفتند بتوانیم با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری، عزیزانی که در این مسیر همواره چراغ راه هستند موفق عمل کنیم و هرچه بیشتر برای آسایش و امنیت مردم کشورمان قدم برداریم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/





منبع

فرهادیان در واکنش به اینکه آیا برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون سوارکاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طرف مجامع بین‌المللی با مشکل مواجه نخواهد کرد، گفت: به شدت با این بحث مخالف هستم. هر جایی بخواهیم از قانون صحبت کنیم فدراسیون جهانی فلان مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وجود می‌آورد. دیدید اتفاقی که کاملا از لحاظ شکلی،‌ ظاهری و حتی معنایی مخالف منشور المپیک بود. مثل بحث تحریم و تعلیق ورزش روسیه از رقابت‌ها و حضور در مسابقات ورزشی، اما ورزشکاران این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر جنگ محروم کردند. نمی‌توانیم بگوییم هر جا بخواهیم به قانون اشاره کرده و مطابق قانون و نظم کشور عمل کنیم باید نگران این باشیم که فدراسیون جهانی یک رشته می‌خواهد برخورد کند. شاید یک فدراسیون جهانی انتظارات خارج از عرف و شرع ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد و نمی‌توانیم همیشه مطابق نظر آنها پیش برویم. باید با احترام به قوانین فدراسیون جهانی، قوانین کشور خودمان و آنچه در ایران به عنوان مثال شرعی، عرفی و قانونی وجود دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز توجه کنیم.

بخوانید:  بدترین گزینه‌های غذایی برای صبحانه

|

فرهادیان: نمی‌توان همیشه مطابق نظر فدراسیون‌های جهانی حرکت کرد/ انتخابات سوارکاری قانونی نبود

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ورزشی گفت: نمی‌توان همیشه مطابق نظر فدراسیون‌های جهانی حرکت کرد.

وی افزود: ‌امیدوارم در این بخش هم ورزشکاران و فعالان در این حوزه بتوانند منتفع شوند. به هر حال تکلیف شد بنده با توجه به تجاربی که در حوزه مجامع داشته و حدود 14 سال رئیس کمیته امور استان‌ها و مجامع فدراسیون‌های ورزشی بودم، در این بخش در خدمت دوستان باشم. البته این موضوع علیرغم میل باطنی‌ام بود زیرا دوست داشتم با توجه به کارهایی که در اداره امور باشگاه‌ها انجام شده بود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرانجام برسانیم و اتفاق خوبی بیفتد، اما به من سمت جدید تکلیف شد و قبول کردم. کی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود این است که با توجه به ایرادات مطروحه نسبت به اساسنامه فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی خیلی سریع در این دو بخش ورود کرده و با هماهنگی وزارت ورزش و وزیر هماهنگی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کنیم.

بخوانید:  رقابت شانه به شانه حریف پرسپولیس با ملوان