نگران مهاجرت نخبگان و جوانان با دانش خود هستیم

این مسئول دانشگاهی بیان کرد: بخش خصوصی در این عرصه خوب کار کرده است ولی امروز شدیدا با کمبود نیروی ماهر و با دانش مواجهیم و بسیاری از کارخانه های استان همچنان با کمبود نیرو مواجهند وآمادگی داریم افراد ماهر و با دانش را در واحدهای صنعتی مشغول کار کنیم.

مراسم افتتاح این رویداد روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، رحمانی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد، شهری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قزوین؛ خورگامی مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان و 50 دانش آموز استانهای قزوین، گیلان و زنجان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رحمانی تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای و مرکز رشد دانشگاه آزاد امیدواریم بتوانیم رویدادهای علمی و مهارتی بیشتری را در ایام سال برگزار کرده و به شکوفایی ایده ها و استعدادهای برتر کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ رویداد ماهرانه دانش آموزی با عنوان «ماهرانه» با هدف راه اندازی کسب و کارهای مجازی ویژه دانش آموزان استانهای زنجان، گیلان و زنجان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع این رویداد با محور بررسی و شناخت ایده، تیم سازی و طراحی محل کسب و کار، ارزش آفرینی و تبلیغات، بازاریابی و فروش و ارائه تولید محتوا در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شده است. 

رحمانی گفت: یک سال است در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در زمینه جایگاه دانش آموزی سرمایه گذاری کرده ایم و باور داریم اگر تا چهارسال آینده نتوانیم نیروی دانشی تربیت کنیم حتما کسب و کارها دچار رکود می شوند.

بخوانید:  جدال ایران و هلند با چالش صدرنشینی

برگزاری کارگاه خودشناسی، مدل سازی، تیم سازی، راه اندازی کسب و کار در قالب تولید محتوا در این رویداد پیش بینی شده بود. 

image_2022_11_17-15_28_51_185_KCQ

رحمانی در این مراسم گفت: موضوع« کارکنان دانشی» امروزه در کشورهای توسعه یافته یک نکته اساسی است که به چند سال کاهش یافته و در شرکت های خصوصی این زمان کوتاهتر شده است.

وی اظهارداشت: در کشورهای توسعه یافته مدت زمان جابجایی کارکنان دانشی و بینشی حدود سه سال است که معمولا بعد از این مدت جابجا شده و به شغل دیگری می روند و براحتی کار پیدا می کنند که این آمار در یک شرکت مانند گوگل به 5 سال رسیده است.

این رویداد با محور بررسی و شناخت ایده، تیم سازی و طراحی محل کسب و کار، ارزش آفرینی، تبلیغات، بازاریابی و فروش و ارائه تولید محتوا از مهمترین محور های این رویداد دانش آموزی است.

وی اظهارداشت: مرکز رشد دانشگاه آزاد از برترین مراکز رشد کشور است و در زمینه کارهای گروهی فعالیت خوبی داشته ایم و به نظر می رسد متاسفانه هنوز وضعیت آموزشی مدارس ما با چیدمان انفرادی است اما در دانشگاه روی کار تیمی تمرکز کرده ایم.

انتهای پیام





رحمانی اضافه کرد: متاسفانه آمار نگران کننده ای از مهاجرت 40 درصدی افراد با دانش داریم که باید برای آن تدبیر کنیم.

1234

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: در کشور ما این نرخ جابجایی به یک سال رسیده و نخبگان و کارکنان با دانش بسرعت جابجا می شوند و آمار ترک این نوع افراد بسیار نگران کننده شده است.

بخوانید:  دومین رنکینگ سوارکاری استان قزوین روز جمعه برگزار می شود

image_2022_11_18-0_27_13_477_ljI


آیا این خبر مفید بود؟

وی یادآورشد: تخصص IT در جهان درآمد بالایی دارد و آمریکا بیشترین درآمد خود را از فروش لایسنس و محصولات و خدمات دانش بنیان کسب می کند و نرخ تغییر افراد متخصص در این حوزه IT و ICT به شش دهم سال و حدود هشت ماه می رسد.