هدف ما بالا بردن سرانه ورزشی و رسیدن به وضعیت مطلوب است

محمدحسین حسنی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۱۴۱سمن مجوزدار در استان فعالیت دارند ضمن اینکه ۱۵ مرکز مشاوره فعال هستند.

۲۹۳ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده است

سعید خوشبخت سرپرست گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: هم اکنون ۱۰ هزار و ۳۰۱ ورزشکار در استان بیمه شده ورزشی هستند و در طی سه ماه اخیر  ۱۶ مدال کشوری، ۲ مدال بین المللی، ۴ مدال آسیایی، ۵ مدال جهانی کسب شده و ۶۲ ورزشکار نیز به تیم‌های ملی دعوت شده اند.

منصور حسین نژاد سرپرست گروه توسعه ورزش همگانی گفت: در سه ماهه نخست امسال میزبانی ۴ مسابقه کشوری به استان واگذار شده ضمن اینکه در بحث ورزش های همگانی ۴ ورزشکار به تیم های ملی دعوت و ۳ نفر عضو تیم ملی شده اند.

شهرام عباسی رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در حال تکمیل ۲۲پروژه ورزشی برای افتتاح در سال جاری هستیم ضمن اینکه ۹۷پروژه فعال در دست اجرا در استان وجود دارد که ۶۵ پروژه از محل اعتبارات استانی و ۳۲پروژه از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می شوند.

وی افزود : برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی در سال جاری درخصوص ازدواج، برگزاری ۳۲۴۸ساعت  مشاوره رایگان ازدواج در سال گذشته، آموزش مهارتی ۴هزار سرباز در پادگان های مالک اشتر و امام سجاد در سال اخیر و پرداخت ۴۷  هزار وام و تسهیلات ازدواج از مهم ترین عملکردهای حوزه جوانان بوده است.

برگزاری ۱۰ همایش ورزش همگانی در استان

بخوانید:  دستگیری اعضای باند تصاحب املاک میلیاردی در البرز

۱۴۱ سمن مجوزدار در آذربایجان‌غربی

 



منبع

وی افزود: بحث ظرفیت سازی از دیگر موضوعات مهمی است که به آن توجه می‌کنیم و در این خصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزش و حوزه جوان شهرستان‌ها و همچنان ارگان‌های مختلف استان و همچنین بحث استعدادیابی علمی و نوین در دستورکار قرار گرفته است.

بیرامی گفت: تاکنون ۱۰هزار و ۳۰۱ ورزشکار بیمه شده در استان داریم ضمن اینکه در ۳ماهه سال جاری تعداد ۵۰ مورد مجوز تاسیس باشگاه ورزشی و تعداد ۳۰مورد مجوز تمدید برای باشگاه‌های استان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: میزبانی مسابقات تنیس گرید ۵ جوانان ITF در ارومیه و دیدار دوستانه هاکی با ترکیه در نقده میزبانی‌های بین المللی استان در زمینه ورزش بوده است، همچنین استان میزبان ۷ اردوی تیم های ملی در ارومیه، نقده و خوی بوده است.

پیامی رئیس گروه هماهنگی ورزش بانوان گفت: هم اکنون ۳ رئیس هیات‌های ورزشی استان (شطرنج، اسکیت و بیماران خاص) از بین بانوان انتخاب شده و در بین هیات‌های شهرستانی، رئیس ۵۱ هیات نیز از بین بانوان است.

سجاد خوبدل مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری در سایت رسمی اداره کل و فضای مجازی اطلاع‌رسانی‌های مربوط به ورزش و حوزه جوانان انجام گرفته است.

اصغر ادهمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اظهارکرد: هم اکنون از ۲۰۳ پست سازمانی، ۱۶۱ پست با ۱۰۵ نیروی رسمی و ۵۶ نیروی پیمانی تصدی شده و ۴۲ پست نیز بلاتصدی است.

میزبانی دو مسابقه بین المللی در سال جاری

بخوانید:  درک وضعیت جهنمی غزه آسان نیست

در این نشست خبری معاونین و روسا و کارشناسان اداره کل به بیان عملکرد سه ماهه خود به خبرنگاران پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، سجاد بیرامی در این نشست گفت: هم اکنون گفتمان جدید ما در حوزه ورزش و جوانان به نگاه توسعه‌ای و شتاب بخشی به امورات تغییر کرده و هدف ما دستیبابی به وضعیت مطلوب است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰۴ دیدار چهره به چهره، ۱۴۰ میز خدمت، ۴۴ خدمت حضوری، ۵۵ سفر شهرستانی، بررسی ۱۸۵ شکایت از طریق سامد و ۵۰ شکایت از طریق استانداری انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری ۶ جشنواره، ۳ نمایشگاه، ۴۷ مسابقه و همایش و یک کارگاه آموزشی در سال جاری انجام گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۱ هیات ورزشی در استان فعالیت دارند و در طی سه ماه اخیر ۴۶ ورزشکار نیز به عضویت تیم‌های ملی درآمده اند.

وی خاطر نشان کرد: جمعه اخیر ارگان‌های دیگر برای برگزاری همایش پیاده روی و ورزشی پیشگام شدند که اتفاق مثبتی در ورزش استان رخ داد و انتظار داریم این رویه ادامه یابد.

۱۵ بانوی ورزشکار عضو تیم های ملی

فعالیت ۲۵۷ نیرو در ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و شهرستان‌ها

وی یاد آور شد: سرانه فضای ورزشی استان ۶۲ سانتی متر است که ۴۷ سانتی متر آن مربوط به سالن های اداره کل ورزش و جوانان و مابقی مربوط به سایر ارگان های دولتی است.

وی گفت: هم اکنون ۵هزار و ۱۳۷ ورزشکار از بین بانوان در استان سازمان یافته و در حال حاضر ۱۵ ورزشکار بانو نیز به عضویت تیم های ملی در آمده اند.

بخوانید:  حضور دو داور قزوینی در سمینار بین المللی تکواندوی امارات

وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۴ ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری در استان و شهرهای مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۴درصدی این پروژه‌های اظهار کرد: ۶ پروژه راکد ورزشی استان در سال جاری دوباره فعال شده و سال گذشته ۱۴مورد پروژه علی رغم مشکلات اعتباری افتتاح شد.

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۲ پروژه ورزشی در سال جاری

وی گفت: ۱۸۲ خبر در وبسایت اداره و بیش از ۳هزار خبر، پیام و اطلاعیه نیز در فضاهای مختلف مجازی منتشر شده است.

وی افزود: همچنین در طی این مدت ۱۰ همایش ورزش همگانی در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: نسبت به جمعیت استان سرانه ورزشی استان کمتر است و درجایگاه ۲۵ کشوری قرار داریم با این حال تلاش می‌کنیم با همراهی ارگان‌های مختلف با بالابردن سرانه به شرایط مطلوبی دست یابیم.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱۶ نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی در استان فعالیت دارند و با احتساب ۴۱ نیروی شرکتی مجموعا ۲۵۷ نیرو در ورزش و جوانان مشغول کار هستند.

حبیب الله قربانی رئیس گروه ورزش روستایی و بومی و محلی گفت : هم اکنون ۲۹۳ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شده و امسال ۳۳ مورد مسابقه فوتبال و فوتسال روستائیان و ۳ مورد مسابقات والیبال روستاییان برگزار شده است.

بیش از ۳هزار خبر در فضای مجازی