هرجا به نسخه‌ای غیر از نسخهٔ انقلاب اسلامی عمل کردیم دچار مشکل شدیم

رئیسی ادامه داد: شب قدر یعنی شب امید و توجه به نعمت و رحمت الهی و در شب  قدر است که سرنوشت رقم می‌خورد.

رئیس جمهور بیان کرد: امام به مردم اعتقاد و باور داشت و اگر می‌گفت میزان رای ملت است به این خاطر بود که حقیقتا به مردم باور داشت.

وی با بیان اینکه دعای امام، مردم و مجاهدین ما در طول تاریخ در شب قدر توسط  خداوند متعال مستجاب شد و  ملت ایران در سال ۵۷ کاری تاریخی و تمدن ساز انجام دادند، اظهار داشت:  مردم با اعتماد به خدا و اراده پولادین در مقابل حکومتی که  تا دندان مسلح بودند به میدان آمدند و انقلاب ملت ما پیروز شد و  بعد برای انتخاب نوع حکومت مردم باید تصمیم می‌ گرفتند و  امام گفتند که مردم ان را انتخاب نوع حکومت را مردم انتخاب کنند.

وی افزود: امام درخصوص روز جمهوری اسلامی فرمودند که این روز و رویداد ملی است و هرگز نباید فراموش شود و همواره باید در بین مردم گرامی داشته شود.

رئیسی بیان کرد: امام در رهبری این امت جامعیت درونی و جامع‌نگری برونی داشت، شخصیتی جامع بود و از جهت نگاه به جامعه مردم و دنیا را می‌شناخت، شرق و غرب را می‌شناخت و در این راستا با یک شناخت دقیق مسئله نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد، امام می‌خواست که نظامی مبتنی بر دین و تمدنی نوین برپا کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: حقیقت آن است که هرجا به نسخه‌ای غیر از نسخهٔ انقلاب اسلامی عمل کردیم، دچار مشکل شدیم.

بخوانید:  با بررسی های همه جانبه، مشکل مزمن شده باغ شهری ها حل می شود

 



منبع

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان در مرقد مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: تقارن ایام پربرکت ماه رمضان و لیالی قدر با روز با عظمت و رویداد مهم در کشور  عزیزمان به دست توانای امام و امت یعنی روز جمهوری اسلامی، تقارن بسیار معناداری است.

وی افزود: توجه به شب قدر و عظمت آن برای انسان سالک در توجه به خدا، خویش و حجت خدا  دارای اهمیت است. با قرائت دعای جوشن کبیر متوجه می‌شویم که توجه به ذات مقدس ربوبی می‌تواند یک انسان رشد یافته و  کمال یافته بسازد.

ادامه دارد…