هزینه مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی و مطبوعاتی طبق تعرفه فرهنگی محاسبه می‌شود

تبصره ۳- ترکیب اعضای هیأت ها، نحوه رسیدگی به تخلفات و نوع تنبیهات به موجب آیین نامه ای خواهد بود که حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب هیأت وزیران می رسد.

تبصره ۱- هرگاه هیات های رسیدگی به تخلفات، در فرآیند بررسی های خود به تخلفی که واجد وصف عناوین مجرمانه باشد، برخورد نماید، موظف است مراتب را جهت رسیدگی لازم به مرجع قضایی صالح اعلام نماید.

بر این اساس، هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه‌ای، سینمایی، مطبوعاتی و تبلیغی- دینی، بسیج و شتاب‌دهنده‌های صنایع خلاق فرهنگی- اجتماعی، انتشاراتی در بسترهای مختلف، کتابفروشی، سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر دارای مجوز از مراجع ذیصلاح مشروط به رعایت قوانین و مقررات پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مادامی که فعالیت و استحقاق آنها مورد تأیید مراجع ذیصلاح باشد و همچنین مشروط به رعایت الگوی مصرف، براساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه می‌شود. آیین‌نامه این بند ظرف شش ماه توسط دولت تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه(16ّآبان)مجلس شورای اسلامی  و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند (ح) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

تبصره ۲- رسیدگی به اعتراضات به آراء قطعی هیئت های بدوی و عالی موضوع این بند با رعایت تبصره ۲ ماده ۳ و ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری در جصالحیت شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  اقدامات تروریستی گروهک‌های پناه گرفته در اقلیم را تحمل نمی‌کنیم

همچنین نمایندگان در بند پ ماده ۷۵ این لایحه مصوب کردند، رسیدگی به تخلفات اهالی فرهنگ و هنر و هر یک از دارندگان مجوز موضوع موارد مندرج در ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال ۱۳۶۵ از قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه مصوب مراجع ذی صلاح با تشیکل پرونده، به جز در مواردی که قبلا در خصوص آنها در قوانین و یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف شده، از قبیل قانون مطبوعات، ضوابط تأسیس آموزشگاه های آزاد هنری، ضوابط و مقررات تاسیس مراکز، موسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها در هیات های بدوی و عالی رسیدگی به تخلفات خواهد بود.