هشدار آنروا درباره پایان یافتن کمک‌های مالی به این نهاد بین‌المللی

براساس گزارش خبرگزاری “تاس”, این سخنگو افزود: بودجه ای که در حال حاضر در اختیار آژانس است، فقط تا پایان ماه جاری برای فعالیت های آن کفایت می کند.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای‌ گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته‌اند، فسخ می‌کند.

شماری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم صهیونیستی به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته، کمک‌های خود به این نهاد امداد رسان را قطع کردند.

انتهای پیام/



منبع

از طرفی، براساس تحقیقات صورت گرفته توسط کشور کانادا، مقامات این کشور اعلام کردند که همه ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره همکاری آنروا با جنبش آزادی بخش حماس کذب است.

هفته گذشته، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.