هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با عنوان ” دریافت فطریه”

وی ادامه داد: در ایام پیش رو، برخی افراد سودجو، به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره مترصد کلاهبرداری و برداشت های مالی غیر مجاز از حساب های بانکی شهروندان هستند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند  در صورت مشاهده صفحات جعلی یا اصرار افراد مشکوک به پرداخت وجوه به عنوان فطریه به شماره حساب های شخصی و نامعتبر، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارش مردمی و یا شماره تماس 096380 با این پلیس جهت رسیدگی سریع تر در میان بگذارند.



منبع

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا  از مردم خواست تا نسبت به این ترفندها آگاه باشند و زکات فطریه و کفاره خود را فقط از طریق مراجع موثق و مورد اطمینان به دست نیازمندان برسانند؛ این مراجع موثق و مسیرهای کمک رسانی و شماره حساب های معتبر تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اعلام می شود.

سرهنگ پاشایی در ادامه خبر داد: در این راستا پلیس سایبری کشور ضمن برخورد با چندین تارنمای مجرمانه و تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی کلاهبردار در این حوزه ، نظارت بیش تری را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلاهبرداران  در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می کنند اعتماد عمومی را جلب کرده و کمک مردمی دریافت کنند، اظهار داشت: کارگروه ویژه تخصصی پلیس فتا، نظارت دقیقی در این خصوص اعمال می کند .

وی تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند و کمک های نقدی و غیرنقدی خود را باید صرفا فقط از مسیرهای اعلام شده از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعطا کنند.

بخوانید:  راه اندازی و افتتاح اولین دفتر توریسم درمانی کنسرسیوم سلامت فارس در عمان