هفته های تئاتر خیابانی در قزوین برگزار می شود

سید قوامی با اشاره به موضوع شش گانه تئاتر خیابانی یادآورشد: معضلات و آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد همچنین مباحث انسانی، اعتقادی و اخلاقی که به شیوه هنرمندانه ای که بتواند مخاطب را نیز درگیر ماجرا کند بعنوان سوژه های نمایش استفاده شده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی تصریح کرد: آیین شیوه اجرایی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بسیار متفاوت از سایر اجراها تلقی می شود لذا تصمیم گرفته شد که اولین اجرای تئاتر خیابانی با استفاده از تکنیک تئاتر شورایی به مخاطب عرضه شود.

وی افزود: در نمایش مجسمه نیز تعدادی شخصیت، موضوعات را با ساخت تابلوهای و بیان روایات، نتیجه گیری را به مخاطب می سپارند تا با مشارکت مخاطب ماجرا به طرز مطلوبی به پایان برسد. 

سید قوامی گفت: این اثر نمایشی روز شنبه ۲۱ آبان در مدرسه «آرین» کار خود را آغاز می کند و با اجرا در دبیرستان شهید مدنی در روز ۲۵ آبان ‌ماه به کار خود پایان می دهد.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام





این هنرمند اظهارداشت: به طور مثال دغدغه ای که در خصوص زیست بوم استان داریم و یا آسیب های اجتماعی اخلاقی مانند طلاق، نزاع های قومی و سایر آسیب ها به صورت نمایشی به منصه ظهور می رسد. 

بخوانید:  تاریخ برای کدام پرسپولیسی تکرار می‌شود؟!

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ سید قاسم سید قوامی در این باره اظهارداشت: اولین هفته تئاتر خیابانی با رویکرد «تئاتر شورایی» است که این نوع نمایش یک تکنیک اجرایی است که از مشارکت مخاطب برای انعقاد کلام در اجرای نمایش استفاده می کند. 

مسئول واحد هنرهای نمایشی استان قزوین بیان کرد: در هفته های تئاتر خیابانی قزوین قرار است تا پایان سال حداقل ۶ مورد تولید آثار نمایشی از سوی این واحد اجرا شود.

وی یادآورشد: فعالیت هنری ما با اجرای این اثر نمایشی به پایان نمی رسد و پروژه های دیگری نیز تعریف شده که سعی می کنیم تا پایان سال‌جاری در آخرین هفته هر ماه تئاتر خیابانی را در یکی از مراکز عمومی به نمایش بگذاریم.

وی افزود: در این نمایش، تماشاچی و مخاطب در فرازهایی از کار، وارد ماجرای داستان می شود و ممکن است انتهای داستان تغییر کند.

سید قوامی اضافه کرد: نمایش مجسمه، به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب پور از هنرمندان باسابقه و بازیگری  وحید عبدالله بگلو، شهرام کشاورز، سید محمد مهدی حسینی، مائده رضاخانی، مصطفی کرمی، آرنوشا خدادای، نازنین سلخوری، ستایش شفیع خانی و میترا رضایی اجرا می شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین افزود: نشست های متعددی با مدیران آموزش و پرورش استان و معاونت پرورشی این اداره کل و مدیران نواحی آموزش و پرورش برگزار و مقرر شد از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ آبان‌ماه سال‌جاری، این اثر نمایشی در ۶ مدرسه در نواحی یک و دو آموزش و پرورش برگزار شود.