هفته کتاب موسم برداشت محصول از باغ کتاب است

نویسنده رمان «فاتنة بابل» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که هفته کتاب یک هفته فرهنگی و انسانی است که در آن همه ایرانیان با کتاب مواجهه پیدا می‌کنند، افزود: گویا در هفته کتاب، جشن‌های فروش به‌صورت مجازی هم برپا می‌شود و کتاب در اختیار همه ایرانیان در همه جای این کشور قرار می‌گیرد؛ این هم از دیگر زیبایی‌های هفته کتاب است.






منبع

یک نویسنده عراقی رویدادهایی مانند هفته کتاب، عقل کودکان را زینت می‌دهد و باعث رشد اندیشه جوانان می‌شود. این هفته موسم برداشت محصول از باغ کتاب است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مها رحیم؛ رمان‌نویس و فعال فرهنگی در عراق در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: به‌طور عمومی کلمه نور است و باید در هر زمانِ ممکن برای آن جشن بگیرند و همه ملت‌ها باید مانند ایرانیان کتابخوانی و کتاب را گرامی بدارند. کتاب یک موجود زنده است و من هرگاه آن را به‌دست گرفته و خوانده‌ام، چیزی به من افزوده است. بنابراین اختصاص دادن زمانی برای مردم که زیبایی را به آن‌ها یادآوری کند، به‌معنای واقعی کلمه امری والاست و تأثیر طولانی‌مدت روی انسان‌ها خواهد گذاشت.


آیا این خبر مفید بود؟