همت دولت سیزدهم قطار توسعه روستایی خوزستان را بر روی ریل پیشرفت متوازن قرار داد + جدول اعتبارات

به گفته استاندار خوزستان ۳۰ درصد  از مبلغ عوارض آلایندگی دریافت شده در استان به روستاهای”دارای دهیاری و فاقد دهیاری‌” پرداخت شده است. به این ترتیب سهم برخی از روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری استان در شهرستان‌هایی مانند امیدیه ۶۵۷ میلیارد ریال، اندیکا ۴۳۵ میلیارد ریال، اهواز یک هزار و ۳۸ میلیارد ریال، آبادان ۲۳۹ میلیارد ریال، بهبهان ۲۹۸ میلیارد ریال، خرمشهر ۲۱۹ میلیارد ریال، دشت آزادگان ۴۴۵ میلیارد ریال تعیین شده است که این میزان اعتبار می‌تواند دگرگونی ویژ‌ه‌ای را در وضعیت چهار هزار و ۴۳ روستای استان ایجاد کند.

 





تشکیل کارگروه و تعیین طرح‌های اولویت‌دار روستاها(دارای دهیاری و فاقد دهیاری)

پرداخت ۳۰ درصد از مبلغ عوارض آلایندگی به روستاهای استان

توسعه و توجه به روستاها امری لازم و انکارناپذیر است چرا که توسعه پایدار ملی هر کشوری در گرو پیشرفت روستایی آن است؛ بنابراین با مشاهده فعالیت‌های انجام شده و پروژه‌های در دست اقدام دولت سیزدهم می‌توان دریافت که مسیر رسیدن به این توسعه دور از دسترس نیست.


استاندار خوزستان: همت دولت سیزدهم قطار توسعه روستایی خوزستان را بر روی ریل پیشرفت متوازن قرار داد + جدول اعتبارات





منبع

ایجاد تحولی اساسی در حوزه روستایی خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به همت دولت سیزدهم برای توسعه روستایی در خوزستان، گفت: 30 درصد از مبلغ عوارض آلایندگی دریافت شده در استان به روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری‌ پرداخت شد.

بخوانید:  رتبه دوم مشهد در حوزه طب ایرانی و مکمل

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امروزه اشتراک های بسیاری میان روستاها و شهرها وجود دارد و خوزستان از جمله استان‌هایی است که روستانشینان آن نقشی اساسی را در تولید و پیشرفت اقتصادی کشور برعهده دارند؛ بنابراین حمایت از کارآفرینی، شناسایی خلاقیت‌ها، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مردم، تدوین برنامه راهبردی در راستای توانمندسازی جامعه روستایی، تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید، توزیع متناسب ثروت میان مناطق شهری و روستایی می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این اهرم‌های قدرتمند پیشرفت و ثروت آفرینی را فراهم کند.

احداث و بهسازی ۹۴ کیلومتر مسیرهای مواصلاتی ۲۸ روستاهای استان خوزستان، افزایش سطح پایداری یک هزار و ۳۶۱ روستا، اجرای ۷۸۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث و بهسازی ۳۰ باب ایستگاه پمپاژ آب روستایی، احداث ۳۰ حلقه چاه و ۲۸ خانه بهداشت نمونه‌هایی از اقدام های مهم یکسال اخیر دولت سیزدهم در حوزه روستایی استان خوزستان است؛ همچنین پرداخت پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی از سوی دولت سیزدهم به استان و توزیع متوازن آن می‌تواند تحولی اساسی در حوزه روستایی ایجاد کند.


از جمله پروژه‌های تعیین شده در کارگروه تخصصی ارزیابی و اولویت‌بندی طرح‌های اولویت‌دار روستایی می‌توان به بهسازی معابر، آسفالت، احداث زمین چمن، بوستان روستایی، اجرای طرح بهسازی و هادی روستاها، احداث و نوسازی جوی و جدول، جمع آوری و دفع پسماند روستایی، خرید ماشین آلات، احداث برج‌های نوری و احداث پایگاه آتش نشانی و… اشاره کرد.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  قهرمانی وزنه بردار لرستانی در مسابقات وزنه برداری جوانان کشور