همراهی وزارت کار با مجلس برای تدوین برنامه هفتم با رویکرد عدالت

وی با بیان اینکه تعهدات دولت برای ایجاد اشتغال در حال انجام است، ادامه داد: تأکید و نگاه عدالت‌ محور رئیس‌جمهور بر همراهی دولت با همه قوا یکی از بسترهای رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اجتماعی در کشور است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از آمادگی کامل وزارت کار برای همراهی با مجلس در خصوص تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه اجتماعی خبر داد و اظهار کرد:‌ آسیب‌شناسی برنامه‌ های گذشته و نیز توجه به اصول حکمرانی مردم در حوزه‌های اقتصادی در این برنامه مهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم‌اندیشی با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از همراهی ویژه مجلس شورای اسلامی در زمینه اجرای طرح‌های عدالت‌محور دولت مردمی، اظهار کرد:‌ هدایتگری مجلس به تسریع در خدمت‌رسانی و تحقق اهداف نظام اسلامی کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تدبیر ویژه وزیر کار را برای ایجاد بستر ارتباط مستمر نمایندگان با این وزارتخانه، شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد:‌ ایجاد عدالت اجتماعی در نظام اسلامی هدف‌گذاری مشترک همه ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به کمک‌ های دولتی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: توجه به بهره‌وری مناسب شرکت‌ها و زیان‌ده‌ بودن برخی از آن‌ها باید به صورت ویژه مدنظر قرارگیرند.

وی با بیان اینکه مجلس همواره برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان دغدغه دارد، افزود: دولت باید به بحران صندوق‌ ها و شرکت‌ های ورشکسته خود ورود کند.

 





منبع

در این نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران صندوق‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای گسترش رفاه اجتماعی و توسعه اشتغال‌آفرینی در کشور پرداختند.

انتهای پیام/

مرتضوی بر تقویت گفتمان مشترک با قوه مقننه و وکلای ملت و لزوم پاسخگویی مستمر مدیران این وزارتخانه به مجلس تأکید کرد و گفت:‌ باید همگی دستاورد ها و افتخارات را به سرمایه اجتماعی تبدیل کنیم.

مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هم‌اندیشی و تجربیات مدیریتی مرتضوی را برای حل چالش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امیدبخش عنوان کرد و گفت:‌ در اولین همکاری ویژه این کمیسیون و وزارت کار تدوین برنامه هفتم توسعه در حوزه اجتماعی در دستور کار قرار می‌گیرد.

عیسی‌زاده با تأکید بر نیاز جامعه جوانان به اشتغال، گفت:‌ کمیسیون اجتماعی مطالبات به حقی در حوزه مسائل اجتماعی دارد و حمایت از دولت را برای اجرای برنامه‌های امیدبخش در دستور کار خود دارد.


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به تشکیل شورای برنامه‌ریزی وزارت کار افزود:‌ برای تدوین طرح‌ها و نیز کسب مشورت از نمایندگان ملت حضور در کمیسیون اجتماعی به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل تیم‌ های اندیشه‌ورز در بدنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حل چالش صندوق‌ ها و شرکت‌ های زیرمجموعه بدون همراهی لایه‌ های مختلف حاکمیت و ایفای نقش نظارتی مجلس محقق نمی‌شود.

بخوانید:  عملیات ویژه برای نجات جوان گروگان گرفته شده در زاهدان

 مرتضوی تصریح کرد: در خصوص پرداخت مطالبات صندوق‌های تابعه و شرکت‌ها از بخش‌های مختلف دولت نیز باید ساز وکار مناسبی را درنظر بگیریم.