همه ما موظف بودیم جامعه را به عزت برسانیم



به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان در آیین افتتاح ستاد استانی خود در قم، گفت: کتاب قرآن برای خروج از ظلمت و رفتن به سوی روشنایی‌هاست اما وضعیتی که امروز در کشور ساخته‌ایم، چیزی نیست که قرآن و امام و رسول گفته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما موظف بودیم که مردم را به عزت برسانیم، پرسید: آیا توانستیم مردم را به عزت برسانیم؟ قرار بود از تاریکی بیرون آییم و به روشنایی برسیم، آیا رسیدیم؟ 

نامزد چهارهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نامگذاری موضوعی با عمل کردن به آن متفاوت است، گفت: اگر توانستیم عزت را برای  جامعه به ارمغان آوریم و تاریکی و فقر و جهل را از بین ببریم، به این معناست که در راه هستیم اما اگر نتوانستیم، ره گم کرده‌ایم.

پزشکیان گفت:  در جهت گسترش حق و عدالت و انصاف در جامعه تلاش خواهم کرد و اگر اخلاق و انصاف داشته باشیم کسی از ما فرار نخواهد کرد و دشمن نخواهد شد.
وی گفت: مشکل در برخورد و عملکرد و قضاوت‌های ماست که نتیجه آن نارضایتی مردم است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید از این راه برگردیم گفت: قدم اول آن است که بتوانیم این اختلافات داخلی را حل کنیم. همه ما ایرانی هستیم و باید مشکلات را باهم حل کنیم.

پزشکیان با اشاره به ورود و حضور رسول خدا در مدینه گفت: پیامبر (ص) میان قبایلی از مردم مدینه که دشمن خونی هم بودند، پیمان برداری برقرار کرد، ما که دشمن خونی هم نبودیم. 

بخوانید:  استقرار گروه‌های پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم

وی گفت: باید به پیشکسوتان، علما، دانشمندان و نخبگان خود احترام بگذاریم و اگر به سخن خدا عمل کنیم می‌توانیم از این شرایط بیرون آییم.

پزشکیان تصریح کرد: اگر آمده‌ام، برای شور و شوق مردم است در برابر چشمان دشمنانی که ما را می‌نگرند و اگر مردم در صحنه نباشند به خاک و مملکت ما طمع کرده و بیشتر تفرقه می‌سازند و منابع ما را غارت می‌کنند.

وی گفت: اکثر این دعواها به خاطر دنیاست و دین و مذهب لقلقه دهان است و کار برای خدا نیازی به دعوا ندارد و هرکس بهتر می‌تواند باید انجام دهد. 

پزشکیان در پایان تاکید کرد: تلاش کنیم مردم به پای صندوق‌های رای بیایند نه برای رای دادن به شخص من، بلکه برای دفاع از کشور و خاک ایران بیایند‌.

انتهای پیام/



منبع