همه مصائب یک ملی‌پوش جودو/ از کمر آسیب دیده تا تعلیق چندین ساله

دختران جودوکار

بربط در پایان در مورد شناخت خود از رقبای حاضر در این بازی‌ها گفت: قبل از هر چیز بگویم که نام این بازی ها بسیار زیباست. تجمع ورزشکاران مسلمان در یک رویداد بین المللی به نظرم باید خیلی با شکوه باشد. رقبای ما همان رقبای آسیایی هستند البته جای چند کشور خالی است ولی احساس می کنم در هر صورت ما کار دشواری خواهیم داشت. هم مدال برنز آسیا را دارم و هم نقره و بدون تردید این دوره دوست دارم خوشرنگ ترین مدال طلا را کسب کنم.

مریم بربط، ملی‌پوش جودوی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در پاسخ به این پرسش که بعد از سال‌ها محرومیت قرار است در بازی‌های کشورهای اسلامی مبارزه کنید چه احساسی دارید؟ گفت: 3 سال از جودو دور بودیم، خیلی سخت گذشت، روزهایی بود که واقعا انگیزه مان کم شده بود اما خوشبختانه بعد از مدت ها انتظار بالاخره قرار است در یک رویداد بین المللی شرکت کنیم. در این مدت فارغ از تعلیقی که برای جودو ایران اتفاق افتاد بحث کرونا هم به این رشته خیلی آسیب زد.  البته من همیشه سعی کردم با تمرینات انفرادی آمادگی جسمانی خودم را حفظ کنم ولی به دلیل بسته بودن اکثر سالن های ورزشی انجام یک تمرین ساده هم برای ما به سختی میسر و امکان پذیر بود ولی به هر شکل همه آن روزها چه سخت و چه تلخ سپری شد و حالا هم گفته می شود که قرار است در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت کنیم و خیلی خوشحالیم.

بخوانید:  جهاد تبیین از موثرترین راهکارها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است

ملی‌پوش جودو ایران در خصوص مشکلاتش برای شرکت در مسابقات صحبت‌هایی را مطرح کرد.





منبع

وی افزود: در این مدت البته فدراسیون هرازگاهی با برگزاری مسابقات متفاوت در تلاش بود جودو را پویا نگه دارد. ابتدای سال مسابقات مدعیان را داشتیم که مسابقات خوبی بود. در حال حاضر هم دو الی سه ماه است که اردوهای تیم ملی استارت خورده، هفتمین مرحله اردوها نیز ظرف چند روز آینده برگزار خواهد شد. در این 6 اردوی اخیری که برگزار شد ارزیابی من این بود که خوشبختانه با وجود تعطیلات بچه ها از نظر تکنیکی پیشرفت خوبی داشتند. امیدوارم روند آماده سازی تیم زیر نظر کادر فنی خوبی که داریم به همین منوال ادامه داشته باشد تا به عنوان تیم قوی در مسابقات ظاهر شویم.

همه مصائب یک ملی‌پوش جودو/ از کمر آسیب دیده تا تعلیق چندین ساله

عضو تیم ملی جودو زنان در خصوص حمایت‌های مالی فدراسیون از جودوکاران در سال‌های تعلیق با توجه به بودجه دریافتی هم این‌گونه توضیح داد: آخرین مسابقاتی که اعزام  شدم مربوط به سال 98 است که قبل از اعزام و در داخل اردو از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شدم ولی با همان آسیب دیدگی راهی مسابقات شدم و اتفاقا مدال نقره آسیا را در همان رویداد به دست آوردم. بعد از آن فدراسیون حمایت خوبی داشت و حقوق ماهیانه برای من در نظر گرفت اما خب در این چند سال شرایط کمی متفاوت شد هم جودو تعلیق شد و هم کرونا باعث تعطیلی؛ اکثرا همه کارها را خودم انجام دادم و ارتباط زیادی با مربیان فدراسیون نداشتم و بیشتر خودم تلاش کردم آمادگی جسمانی‌ام را به شکل سابق برسانم.

بخوانید:  مولدسازی دارایی‌ها در راستای پیشرفت و تعالی استان قزوین استفاده شود

دارنده مدال نقره آسیا با اشاره به حضور تیم ملی آقایان در اردوی مشترک با عراق و حضور در تورنمنت روسیه اظهار کرد: قطعا هر تیمی به هر میزان که در مسابقات مختلف شرکت کند تجربه بیشتری را هم به دست خواهد آورد اما در این مدت اخیر فقط تیم ملی آقایان جودو در چند رویداد برون مرزی حاضر شد البته منظور از رویداد اردوهای مشترک و مسابقات باشگاهی بوده نه چیز دیگر که حتما در روند آماده سازی آنها بی‌اثر نخواهد بود. من خودم بشخصه از فدراسیون درخواست کردم که برای بخش بانوان هم چنین شرایطی را فراهم کنند که در همین راستا شرکت در بازی های کشورهای اسلامی را در ابتدای کارمان خواهیم داشت که اتفاق بسیار خوبی برای جودو بانوان خواهد بود.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی