همکاری استان با کشورهای همسایه در حوزه ورزش بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان در آیین تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار از جمله برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم در این استان است.

معتمدیان یادآور شد: این استان یکی از استان‌هایی است که اگر نگاه ملی به تکمیل و توسعه زیرساخت‌های آن داشته باشیم جایگاه خوبی در توسعه و ورزش قهرمانی کسب خواهیم کرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

وی با قدردانی از تمامی ورزشکاران افتخار آفرین استان یادآور شد: همه تلاش ما در استانداری و مجموعه ورزش و جوانان این است که در خدمت این ورزشکاران باشیم.

به گفته وی، استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی در هم افزایی بین دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های خیرین و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در منطقه نقش موثری در ارتقای ورزش استان دارد و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.  

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: به رغم محدودیت‌هایی که در امکانات و حمایت‌های خود از ورزشکاران داشتیم آنان با انگیزه خود، اراده بسیار قوی، حمایت خانواده‌ها و تلاش مربیان و هیات‌ها توانستند کسب افتخار کرده و پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در میادین ورزشی سراسر جهان به اهتزار در بیاورند.

وی اظهار کرد: شاید تنها استانی که در غرب کشور ظرفیت و پتانسیل در ورزش‌های تیمی و انفرادی را در این حد داراست، استان اذربایجان غربی باشد.

انتهای پیام





معتمدیان با اشاره به اینکه اشتراکات فرهنگی و مرزی می‌تواند زمینه ساز توسعه این استان در زمینه ورزش بین الملل باشد، اضافه کرد: ابزار اصلی کشورها در دنیا بحث دیپلماسی ورزشی است و ما با توجه به وضعیت جغرافیای منحصر به فردی که داریم و ظرفیت‌های استان باید این موضوع را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم.

بخوانید:  صربستان از حضور در جام جهانی انصراف داد

آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه مرزی بودن و همجواری با چندین کشور یک فرصت برای توسعه دیپلماسی ورزشی است، گفت: آذربایجان غربی به علت همجواری با سه کشور امکان برگزاری مسابقات منطقه‌ای را دارد لذا توجه به مسابقات و همکاری‌های مشترک بین کشورهای منطقه لازم است.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌های مرتبط با ورزش قهرمانی و بسیج امکانات استانی و ملی و توجه وزارت ورزش و جوانان گام‌های استواری در این مسیر برداریم.

وی افزود: با بسط و توسعه دیپلماسی ورزشی، بویژه با کشورهای عراق، قفقاز جنوبی و آذربایجان و سایر کشورهای همسایه میتوان گام‌های مهمی در مسیر توسعه ارتباطات در حوزه ورزشی برداشت.

معتمدیان ادامه داد: یقین داریم مشکلاتی در مسیر فعالیت این ورزشکاران هست هم در حوزه فعالیت حرفه‌ای و صنفی و هم در رابطه با حق و حقوقی که در بحث اشتغال و مسکن دارند ولی سعی می‌شود با تمرکز بر ظرفیت‌های استانی و قانونی بتوان در راستای کمک به رفع مشکلات این سفیران ایران اسلامی گام برداشت.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان در میانگین سرانه فضای ورزشی از میانگین کشوری عقب تر است، گفت: امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که دولت سیزدهم به توسعه مناطق مرزی دارد این زیر ساخت‌ها را در اسرع وقت ارتقا دهیم.