همکاری بنیاد برکت و دانشگاه علامه برای راه‌اندازی طرح‌های دانش‌محور با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی

نیازی ادامه داد: اقتصاد پویا سهمی را به هر کدام از این سه بخش اختصاص می‌دهد چرا که هر کدام از این‌بخش ها پتانسیلی دارند که می‌توانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند. این سه بخش در پیوند با هم است که می‌توانند یک اقتصاد پویا و کارآفرین را جلو ببرند. به منظور تدوین مدل توسعه مبتنی بر تولید در مناطق کمتر برخوردار ابتدا می بایست به راه‌اندازی کسب‌وکارهای خرد خانگی توجه شود و سپس از دل این کسب‌وکارهای خرد خانگی، کسب‌وکارهای کارگاهی و از دل این نوع از کسب‌و‌کارها می‌توان به راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی امیدوار بود. بنابراین برای رسیدن به توسعه باید از هر سه بخش متناسب با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های آن حمایت هدفمند شود.

معتمدی اعلام کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، بنیاد برکت حمایت کامل از دانشجویان و استادانی که تیم‌های کارآفرینی را تشکیل می‌دهند و بخشی از حمایت گروه‌های کارآفرین را برعهده می‌گیرد. این بنیاد مبلغ 100 میلیارد تومان را برای حمایت از 200 طرح در نظر گرفته است.

عبدالله معتمدی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و بنیاد برکت گفت: امضای این تفاهم‌نامه به کسب‌وکارهای دانشجویان و فرآیندهایی که در آینده قرار است توسط دانشجویان شکل بگیرد، کمک می‌کند. همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه از خلاقیت و مدل کسب‌وکارهای دانشجویی حمایت مادی و معنوی به‌عمل می‌آید.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت، این بنیاد تا پایان سال جاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور، تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حمایت از طرح‌های دانش‌محور به امضا می‌رساند.

بخوانید:  گزارش روس ها علیه قطری ها در جام جهانی!

نیازی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی 20 استان برای راه‌اندازی 3 هزار و 800 طرح دانش‌محور با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 100 میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

وی با بیان این‌که یک اقتصاد پویا از سه بخش تشکیل شده است، گفت: صنایع کوچک و کسب‌وکارهای خرد، کسب‌وکارهای متوسط و کسب‌وکارهای بزرگ سه بخش مهم اقتصاد پویا و توسعه‌محور است.

انتهای پیام/



منبع معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در این مراسم از همکاری با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز برای راه‌اندازی و توسعه طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور از جمله اهداف آغاز این همکاری است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم گفت: مهم است بتوانیم نشان دهیم که دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم انسانی چه خدماتی قرار است به جامعه ارائه دهند. به همین دلیل، موضوع راه‌اندازی مراکز رشد و نوآوری در دانشکده های مختلف مطرح شد تا دانش‌آموختگان علوم انسانی با استفاده از این مراکز و ارائه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه و تشکیل تیم، وارد فضاهای کسب‌‍‌‌و کار شوند.

مرتضی نیازی تاکید کرد: بنیاد برکت این تفاهم‌نامه‌های همکاری را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های مد نظر ایشان و عمل به شعار سال 1401 و با هدف حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز به امضا می‌رساند.

گفتنی است، نشست حل مسائل کشور در حوزه اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و فناوری با تمرکز بر کسب‌وکارهای خرد و صنایع کوچک به همت دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری بنیاد برکت، معاونت پژوهشی و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و موسسه کار و تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در مراسم برگزاری نشست حل مسائل کشور در حوزه اشتغال، نوآوری، کارآفرینی و فن‌آوری با تمرکز بر کسب‌و کارهای خرد و صنایع کوچک که در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی در حمایت از واحدهای فناور و نوآور به امضا رسید.