همکاری دانشگاه منچستر با دانشگاه امارات برای توسعه مواد دو بعدی

خبرگزاری برنا؛ همکاری بلندپروازانه بین دانشگاه منچستر و دانشگاه علوم و فناوری خلیفه در ابوظبی اغاز شده که هدف آن افزایش تمرکز روی نوآوری‌های گرافنی است که به مقابله با چالش های بزرگ می‌پردازد.

این مشارکت به تسریع توسعه RIC-۲D در دانشگاه خلیفه و همچنین کمک به ساخت و ساز در مواد گرافنی و دوبعدی کمک می‌کند که این کار با همکاری Graphene@Manchester و بازوی اجرایی آنها، یعنی موسسه ملی گرافن (NGI) و همچنین مرکز نوآوری مهندسی گرافن متمرکز (GEIC)، یک مرکز پیشگام که قبلاً توسط شرکت انرژی تجدید پذیر مستقر در ابوظبی پشتیبانی شده، انجام می‌شود.

مواد سبک وزن : استفاده از گرافن و مواد ۲D برای کاهش وزن وسایل نقلیه و همچنین سازه‌های بزرگ و زیرساخت‌ها مفید خواهد بود.

انتهای پیام/





ذخیره سازی انرژی : برنامه های کاربردی در بخش ذخیره انرژی برای تولید باتری های کارآمدتر ، با ظرفیت و عملکرد بیشتر و سایر سیستم های ذخیره انرژی برای یک اقتصاد سبز ایجاد می شود.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

این مشارکت بین المللی، تحقیقات و نوآوری‌های پیشرو در منچستر و ابوظبی را در بخش گرافن و سایر مواد دو بعدی تسریع می کند. مرکز تحقیق و نوآوری برای گرافن و مواد دو بعدی  (RIC-۲D) در دانشگاه خلیفه، بخشی از یک برنامه سرمایه گذاری راهبردی است که توسط دولت ابوظبی پشتیبانی می‌شود.

تمرکز مشارکت Khalifa -Manchester بر مضامین کلیدی خواهد بود، با اولویت برای برآورده کردن فوری ترین چالش های جهانی، از جمله تغییرات آب و هوا و بحران انرژی.

بخوانید:  اوقات شرعی شیراز در روز 7 فروردین1402
فیلتراسیون و شیرین کردن آب: مواد گرافن و ۲D در فن آوری های تصفیه نسل بعدی اعمال می شوند تا به طور قابل توجهی اثربخشی و کارآیی آنها را تقویت کنند.

ساخت و ساز : گرافن به توسعه مصالح ساختمانی بسیار پایدارتر کمک می کند و در هنگام استفاده در مقیاس‌های بالا می‌توان انتظار داشت که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد.

پروفسور دامه نانسی روتول، رئیس دانشگاه منچستر، و پروفسور سر جان اوریلی، رئیس دانشگاه خلیفه به طور رسمی قراردادی را امضاء کردند.

حوزه‌های مهم این مشارکت شامل:

این توافق مهم، چشم انداز دو دانشگاه را برای مقابله با برخی از بزرگترین چالش‌های جهان، از جمله تأمین آب آشامیدنی برای میلیون ها نفر و حمایت از یک اقتصاد سبز در همه نقاط جهان،  به‌گرد هم خواهد آورد.