همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

انتهای پیام/



منبع

وی افزود: در این زمینه برآن شدیم تا بتوانیم به کشور‌های دوست، همسایه و همسو این فناوری‌ها را صادر کنیم و کشور‌های مختلفی از قاره آفریقا نیز خواهان این موضوع هستند و این امر برای کشور ما ارزآوری‌های خوبی در پی خواهد داشت.

مهدی سیدهاشمی ادامه داد: فناوری‌هایی که ما در اختیار کشور‌های همسایه و دوست و همسو قرار خواهیم داد از امنیت بالایی برخوردار است که نمی‌توان به آن نفوذ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهدی سیدهاشمی در رابطه با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: کشور ما در دو دهه گذشته تجارب خوبی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری دارد، به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات که اینها همه قابلیت صادرات دارند.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیده ایم و در نهایت در چند روز آینده سامانه ای آماده و معرفی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت، درخواست صدور کارت سوخت تا زمانی که در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفاً اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ و برای ما ارسال می‌شود و فراجا این اطلاعات را بررسی (صحت سنجی) و تایید و یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

بخوانید:  تسلا از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای «اپتیموس» رونمایی کرد

سیدهاشمی در ارتباط با سوالی در زمینه اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند؛ یعنی چه خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگر (المثنی) برای درخواست کارت سوخت به صورت اینترنتی درخواست‌های مردم را ثبت کنند.