هنر فرماندار، استفاده بهینه از ظرفیت منتقدان است

وی همچنین  بر اشتراک گذاری تجارب موفق مدیریتی در شهرستان اشاره کرد و افزود: این امر باعث بهینه‌سازی در ظرفیت ها و پیشبرد سریع توسعه شهرستان ها می شود.

غلامرضا اضافه کرد: مقصود از کار شاخص این است که مردم حس کنند که امر مبارکی در رشد و پیشرفت شهرستان اتفاق می افتد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: پیشرفت مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها باید اولویت اساسی فرمانداران باشد و در این راستا با تعامل و جلب مشارکت ظرفیت های بومی شهرستان بتوانند محرومیت زدایی کنند.

وی یادآور شد: از جمله مسائل و چالش‌های شهرستان‌های کشور، حاشیه نشینی، پسماند و اشتغال است و فرمانداران برای مدیریت این چالش‌ها برنامه عملیاتی و هدف محور داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با رویکرد گفتمان مردمی به دنبال ارتقای مشارکت در مسیر رشد و پیشرفت کشور است؛ افزود: فرمانداران به عنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان، رسالت راهبری جلب و ارتقای مشارکت عمومی را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا غلامرضا روز چهارشنبه در نشست مدیریت شهرستان که با حضور فرمانداران جدید برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

انتهای پیام/ 

این مقام ارشد وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به ضرورت توسعه متوازن شهرستان های کشور اشاره داشت و افزود: تجربه میدانی در شهرستان های کشور گویای این است که توسعه به صورت همه جانبه و در همه ابعاد یک شهرستان اتفاق نیفتاده و شهرستان ها دارای مناطق محروم و توسعه یافته هستند.

بخوانید:  این تمساح غول پیکر ۳۰۰ نفر را خورده است! + تصاویر

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین به ضرورت توجه به حلقه های میانی در جلب مشارکت عمومی پرداخت و گفت: حلقه های میانی طیف گسترده ای از احزاب، رسانه ها، گروه‌های مرجع، معتمدین محلی و شخصیت‌های برجسته شهرستان را شامل می شود که فرمانداران باید در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با آنها باشند.

غلامرضا از فرمانداران خواست با برگزاری نشست ها و همایش های دوره ای، مشارکت آحاد و گروه‌های اصلی شهرستان را در توسعه جلب کنند.

وی تاکید کرد: هنر فرماندار در استفاده از همه ظرفیت‌های بومی شهرستان به خصوص منتقدان است و در این خصوص باید با سعه صدر و روحیه تعاملی بتواند بیشترین جذب را برای پیشبرد آبادانی شهرستان داشته باشد.

دعوت و ارتباط با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهرستان از دیگر محورهای مورد اشاره معاون سیاسی وزیر کشور در این نشست بود که از فرمانداران خواست در این زمینه برای تقویت تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای تقویت زمینه‌های اشتغال شهرستان برنامه ریزی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

غلامرضا نقش حلقه های میانی را در ارتقای سرمایه و اعتماد اجتماعی در کشور مهم دانست و خاطرنشان کرد: حلقه های میانی، اتصال حاکمیت با بدنه جامعه است و به همان نسبت که فرمانداران با این گروه‌ها در تعامل باشند، اثر مثبتی بر اعتماد اجتماعی و همراه شدن عموم جامعه با گفتمان دولت خواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور خدمت رسانی به مردم را وظیفه همه مسئولان دانست و ادامه داد: فرمانداران برای خود در بازه‌های زمانی مشخص کار شاخص و راهبردی تعریف کنند.

بخوانید:  نان و نمک پرسپولیس را خورده‌ام/ قهرمانی تنها خواسته هواداران از گل‌محمدی است