هیات های اجرایی با استعلام از مراجع چندگانه در مورد تایید یا رد صلاحیت ها تصمیم گیری می کنند

انتهای پیام



منبع

صفری ادامه داد: در واقع دولت نمی تواند دخل و تصرفی در بحث تایید یا رد صلاحیت ها و انتخابات داشته باشد. بعید می دانم دولت دست به چنین اشتباهاتی بزند. 

وی، خاطر نشان کرد: هدف نظام برگزاری انتخابات با مشارکتی حداکثری است و قطعا گفتن برخی حرف‌ها و اظهار نظرها به حاشیه بردن این مشارکت و انتخابات است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه هیات های اجرایی با استعلام از مراجع چندگانه در مورد تایید یا رد صلاحیت ها تصمیم گیری می کنند،گفت: بحث مهندسی انتخابات از طرف دولت را رد می کنم.

وی با بیان اینکه مهندسی انتخابات از طرف دولت را رد می کنم، اظهار کرد: هیات های اجرایی که تشکیل می شود بر اساس ضوابطی که وجود دارد و استعلامی که از مراجع 5گانه می گیرند در مورد تایید یا احراز صلاحیت افراد تصمیم گیری می کنند. 

محمد صفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در مورد روند رد صلاحیت ها در هیات های اجرایی،گفت: رد صلاحیت ها در این سطح در هیات های اجرایی و با استعلام از مراجع چندگانه انجام می شود. اینکه گفته می شود دولت برای انتخابات برنامه ریزی کرده است و می خواهد این صحنه را مدیریت کند حرف نادرستی است.