هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم

انتهای پیام/

رئیسی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی‌سازی روابط برخی کشورها با این رژیم نه تنها امنیت‌ساز نیست بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست.

رئیس جمهور با تاکید بر سیاست همسایگی دولت و اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی ندارد، به استقبال و خرسندی دولت‌ها و ملت‌های اسلامی از برقراری روابط تهران- ریاض اشاره کرد و اظهار داشت: تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و عربستان ناراحت هستند.

فیصل بن فرحان با بیان اینکه برخی از کشورهای دنیا تمایل ندارند که منطقه ما به آرامش و پیشرفت برسد، اظهار داشت: با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همه کشورهای اسلامی، دستاورهای بی‌پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه هیچ کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

رئیسی: هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم

رئیس جمهور در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت: تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و عربستان ناراحت هستند.



رئیسی با بیان اینکه در منطقه ما مسائل و مشکلات مختلفی وجود دارد که مایه رنج امت اسلامی شده است، تاکید کرد: با همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می‌توان بر این مصائب و مشکلات فائق آمد و در این مسیر نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

بخوانید:  روز سوم استقرار میز خدمت و ستاد ارتباطات مردمی وزارت ورزش و جوانان در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان





منبع

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی نیز با ابراز خرسندی فراوان از برقراری روابط دو کشور اسلامی و سفر به تهران، اظهار داشت: ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آن را بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره‌مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز شنبه در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی با استقبال از برقراری روابط دو کشور مهم و اثرگذار جهان اسلام، به موسم حج و حضور مسلمانان از اقصی نقاط دنیا در سرزمین وحی اشاره کرد و افزود: اقتضای اعتقادات اسلامی، حسن همسایگی و منافع دو ملت در گفتگو و تعامل تهران و ریاض است.


|