وارد شدن سامانه بارشی جدید به استان مرکزی

به گزارش برنا از مرکزی ، رضا مرادی در این خصوص گفت:  بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور است که این سامانه عصر امروز (یکشنبه) عمدتا موجب افزایش ابر در استان می‌شود و احتمال برخی رگبارهای پراکنده باران در برخی از مناطق دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود: مجموع بارندگی سامانه اخیر (۷۲ ساعت گذشته) ایستگاه‌های استان مرکزی در اراک به ۹ و ۲ دهم میلیمتر، ساوه سه دهم میلیمتر، تفرش پنج و ۶ دهم میلیمتر، خمین ۲۵ و یک دهم میلیمتر، محلات ۱۱ و هشت دهم میلیمتر، شازند ۳۶ و سه دهم میلیمتر، خنداب ۳۵ و هفت دهم میلیمتر، کمیجان ۳۴ و هفت دهم میلیمتر، دلیجان هشت و سه دهم میلیمتر، آشتیان هشت و ۲ دهم میلیمتر، غرق آباد هفت و هفت دهم میلیمتر، فرمهین ۱۱ و نیم دهم میلیمتر و مامونیه هفت و نیم دهم میلیمتر رسید.



منبع

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید است. 

مرادی اظهار کرد: به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار شماره ۶ هواشناسی استان مرکزی صادر شده است.

وی بیان کرد: عمده فعالیت بارشی این سامانه در استان مرکزی از ساعات بامداد فردا (دوشنبه) است و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد می‌شود.

بخوانید:  پوشش زنده مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر در برنامه فوتبال برتر

وی گفت: با عبور سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه بطور نسبتا محسوسی کاهش پیدا می‌کند و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش‌بینی در مناطق سردسیر استان مرکزی دمای کمینه به کمتر از پنج درجه سانتیگراد می‌رسد.