واکنش امام‌جمعه قم به صحبت های یکی از سران فتنه

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اگر آداب و احترام‌ها صرفاً سطحی موردتوجه قرار گیرد، این‌یک نگاه غلط است و دروغ و دورویی است و این احترام‌ها تعارف است و هیچ‌چیزی در دل آن‌ها نیست.

اعرافی با اشاره به عزاداری‌های صورت گرفته گفت: به فضل الهی با شور ایمانی مردم امسال شاهد رونق سوگواری سالار شهیدان بودیم و مردم به‌خوبی حق را ادا کردند.

وی گفت: با تأکید شعار سال، انتظار است که دستگاه‌های مسئول به احیای صنایع کوچک، دانش‌بنیان ساختن صنایع کوچک و توجه به صنایع کوچک به‌عنوان یک صنایع با اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

اعرافی تصریح کرد: این سخن ملت ایران است شما به این افتخارات پشت پا نزنید، شما که به ارزش‌های دموکراسی هم پایبند نبودید، امروز ارزش‌های اسلامی را هم زیر سؤال می‌برید.

اعرافی گفت: احترام گذاشتن کار درستی است اما نباید جای تذکرها را بگیرید، احترام‌گذاری واقعی وقتی محقق می‌شود که همراه با تکالیف باشد.

امام‌جمعه قم همچنین به‌روز صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: این امر مهم در اقتصاد است و صنایع کوچک نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد و متأسفانه بخش زیادی از این صنایع با مشکلاتی در سال‌های گذشته مواجه شد و ضربه‌های زیادی وارد شد.

انتهای پیام



منبع

اعرافی گفت: اینکه عزاداری سالار شهیدان با راه انقلاب اسلامی گره بخورد و ارتباط برقرار کند، موردعنایت بوده که درخور تشکر است، ما عزاداری امام حسین(ع) را به‌عنوان یک مکتب انسان‌ساز توجه داریم و در این مراسم‌ها و سوگواری‌هاست که باید شعائر دین تقویت شود.

وی در پایان با اشاره به کشتارها در غزه گفت: آن چیزی که در غزه اتفاق افتاد، ملت‌های مسلمان دیدید که دولت‌های وابسته به غرب، مقابل قوم عرب سکوت کرده و افرادی را از جهاد اسلامی شهید کردند و کسی صدایش درنیامد و این دولت‌ها فکر می‌کنند با عادی‌سازی می‌توانند کاری کنند، اما بدانید که راه به‌جایی نخواهید برد.

بخوانید:  اوقات شرعی ماه مبارک رمضان شهر ارومیه در سال ۱۴۰۲ / ۱۳ رمضان

وی گفت: در قم نیز مراسم‌های باشکوه برگزار شد و برخی آسیب‌هایی که وجود دارد، بسیار کمتر بود و توجه به شعار دین و توجه به اینکه موکب‌ها توجه به نیازمندان داشته باشند، مدنظر بود که بسیار ارزشمند است.

اعرافی گفت: اینکه در گزارش‌ها آمده که شما تعطیلی روز عاشورا را برداشته و یا اینکه برخی از عزاداری‌ها را تعطیل کرده‌اید، این درست نیست و باید اصلاح شود.

امام‌جمعه قم به‌روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: این روز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه بود، در این جنگ معادلات منطقه و عالم تغییر کرد و آن تصوراتی که داشتند که اسرائیل قدرت اول منطقه است، از بین رفت و برای اولین بار گروهی با اتکا به خداوند توسط تمام معادلات آمریکایی‌ها را تغییر دهد.

امام‌جمعه قم بیان داشت: آن مشکلاتی که در ارزش‌های الهی داریم باید با عزای حسین(ع) حل شود و عزاداری واقعی، عزاداری است که درون ما را اصلاح می‌کند و جامعه ما را سرافراز خواهد کرد.

وی با اشاره به رفتارهای طالبان گفت: ایران حکیمانه با شما رفتار کرده است و باوجود اشکالات جدی که دارید، از سر مقابله درنیامده‌ایم، از شما انتظار می‌رود که عقاید اهل سنت(ع) که محب خاندان اهل‌بیت(ع) هستند، محترم بشمارید.

اعرافی گفت: یکی از اقدامات آن‌ها، درست کردن داعش بود و می‌خواستند که به مقاومت ضربه زده و به ایران ضربه بزنند، در این کارزار جدید مقاومت و سپاه قدس آمد و سرداران ما آمدند و افتخار آفریدند.

وی در ادامه با اشاره به قیام کربلا گفت: امام حسین(ع) تأکید بر این دارند که خوشی‌های دنیا از بین می‌رود و همه‌چیز در تقوا است و باید از این دنیا دل ببریم و به فکر قیامت باشیم.

بخوانید:  دو واحد تولیدی پوشاک و پنجره یو پی وی سی به همت یک بانو افتتاح شد

وی با اشاره به برخی سخنان مطرح‌شده از سوی سران فتنه گفت: امروز شاهد هستیم که نادان‌ها و مغزهای سست به این افتخارات ملی و اسلامی و تاریخی، دهن‌کجی می‌کنند، این قابل‌قبول نیست، شما در برابر جریان مقاومت و سردار همدانی کوچک هستید، ملت ما نشان داده است که اهل مقاومت و اسلام است و پای اسلام که وسط باشد همه ملت ایران می‌گویند لبیک یا رسول‌الله لبیک یا حسین و لبیک یا زینب و لبیک یا شهید و لبیک یا خامنه‌ای.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: گرامیداشت افراد در تعاملات اجتماعی و در مقام پرورش کودک و نوجوان مهم است و اسلام به کرامت دیگران تأکید دارد.

امام‌جمعه قم گفت: ملت ایران یکپارچه در برابر دفاع از اسلام حضورداشته و در این مسیر با تمام توان تلاش خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آن 33 روز یک تغییر بنیادین بود و آمریکا و صهیونیست‌ها دنبال آن بودند که در آن جنگ نشان دهند که پیروزی اسرائیل قطعی است اما شکست سختی خوردند، بعدها هم آمدند و طراحی‌هایی را انجام دادند و بازهم شکست‌خورده و شکست خواهند خورد.