واکنش رئیس ساترا به ترویج موادمخدر در تولیدات نمایش خانگی

مقیسه در خصوص معضلاتی که در برخی تولیدات نمایش خانگی در زمینه مواد مخدر وجود دارد تصریح کرد:در این نشست درباره برخی از این معضلات از قبیل عدم تقبیح کافی یا گاهی ترویج مصرف مواد مخدر و راهکارهای جلوگیری از این گونه اثار بحث و بررسی شد.
وی ابراز امیدواری کرد:با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر مدیران کشور بتوانیم رسانه‌های پاک و سالمی برای خانواده‌ها داشته باشیم تا با اطمینان بتوانند پای آن بنشینند و مطمئن باشند که ترویجی در خصوص مواد مخدر ایجاد نمی‌شود بلکه هنرمندانه تقبیح می شود و نتیجه آن ریشه کنی این معضل باشد.

واکنش رئیس ساترا به ترویج موادمخدر در تولیدات نمایش خانگی

به گزارش خبرگزاری برنا،  سعید مقیسه رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر (ساترا)در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نقش رسانه و فضای مجازی در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر» در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت:به طور کلی نباید بگوییم در یک فیلم، کسی سیگار در دستش بود و یا مواد مخدر داشت، کار بدی است، بلکه گاهی اوقات اقتضای داستان در حد ضرورت و بدون ترویج است؛ به عبارتی باید به گونه ای باشد که مخاطب از آن بدش بیاید. یعنی دو شرط را باید بگذاریم که هم اقتضای داستان باشد و هم سبب ترویج نشود.

رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر (ساترا) گفت:به طور کلی نباید بگوییم در یک فیلم، کسی سیگار در دستش بود و یا مواد مخدر داشت، کار بدی است، بلکه گاهی اوقات اقتضای داستان در حد ضرورت و بدون ترویج است؛ به عبارتی باید به گونه ای باشد که مخاطب از آن بدش بیاید.

بخوانید:  کشف ۱۰۱ کیلوگرم تریاک در ری

رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با اشاره به آمادگی تعامل با ستاد گفت:یکی از این کارها در این حوزه امتیازدهی به رسانه هایی که به این دغدغه می‌پردازند.همچنین می‌توان برای پلتفرم‌ها برای پرداختن به موضوع مربوطه، جلسه توجیهی برگزار و مسئولیت اجتماعی‌شان در این زمینه را برای آنها تبیین کنیم.

 انتهای پیام/



منبع

وی همچنین یکی از اقدامات موثر در پیشگیری از اعتیاد را ایجاد کمپین‌های پیشگیری از اعتیاد خواند و افزود: این کمپین‌ها که با هدف آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد شکل می‌گیرند.