واکنش روزنامه الخبر به ریاکاری بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، روزنامه الخبر الجزایر اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خطاب به مردم غزه در پیامی که به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان صادر کرد را منافقانه توصیف کرد و نوشت: همان رئیس‌جمهوری که ادعا می‌کند برای کشته شدن غیرنظامیان غزه بر اثر حملات صهیونیست‌ها حزین می‌باشد، کسی است که با سلاح و مهمات از ارتش رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.

این روزنامه الجزایری ادامه داد: دیده بان مستقل حقوق بشر اروپا – مدیترانه (مستقر در ژنو) بصورت جدی از میزان بالای مرگ و میر در میان سالمندان در نوار غزه به ویژه در نتیجه گرسنگی، سوء تغذیه، و محرومیت از درمان، ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود که ماه رمضان امسال در لحظه‌ای بسیار دردناک فرا می‌رسد، زیرا جنگ غزه رنجِ وحشتناکی را برای مردم فلسطین به همراه داشته است و بیش از ۳۰ هزار فلسطینی که بیشتر آنها غیرنظامیان از جمله هزاران کودک هستند را کشته است.

انتهای پیام/



منبع

این دیده بان حقوق بشری در بیانیه‌ای افزود که تیم میدانی این دیده بان، تقریبا” هر روز، مرگ و میر سالمندان ناشی از گرسنگی و محرومیت از درمان بر اثر برنامه‌های گسترده و هدفمند رژیم اسرائیل در نوار غزه به ویژه در شهر و شمال آن به وقوع پیوسته را مستند کرده است.

الخبر الجزایر افزود: بر اساس اعلام وب‌سایت‌هایی که پرواز هواپیما‌ها را ردیابی می‌کنند، از زمان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین حملات حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین و حملات هوایی ارتش رژیم اسرائیل به غزه و جنوب لبنان، حداقل ۱۴۰ هواپیمای ترابری سنگین که از پایگاه‌های آمریکایی در سراسر جهان پرواز کرده اند، در سرزمین‌های اشغالی فلسطین فرود آمده اند و عمده این تجهیزات به پایگاه نیروی هوایی «نفاتیم» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی منتقل شده است.

بخوانید:  دوره هم‌خوانی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

الخبر در ادامه نوشت: رئیس جمهور آمریکا که گفت رنج مردم غزه اولویت اصلی اوست، همان کسی است که از موضع صهیونیست‌ها در جنگ حمایت می‌کند و مانع ورود کمک‌های کافی به غزه می‌شود و همچنان ساکنان غزه را از گرسنگی می‌کشد و در عین حال با دو رویی و در رفتاری منافقانه اعلام می‌کند که برنامه‌هایی را برای کمک رسانی به مردم غزه از طریق زمین یا پرتاب هوایی در نظر دارد.

بر اساس این گزارش، تسلیحات و تجهیزات دیگر آمریکایی نیز از طریق تعدادی کشتی وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، به احتمال زیاد این هواپیما از پایگاه‌هایی در آمریکا، اروپا و خاورمیانه وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود ادامه داد: جنگ (جنایت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه) حدود ۲ میلیون فلسطینی که بسیاری از آنها نیاز مبرم به غذا، آب، دارو و سرپناه دارند را آواره کرده است.

اطلاعات حاکی از آن است که حدود ۷۰ هواپیمای سی ۱۷ (C-۱۷) متعلق به نیروی هوایی آمریکا از هفتم اکتبر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین فرود آمده که بیشتر آنها در پایگاه هوایی «نفاتیم» بوده است.

بایدن که دولت تحت امرش در حمایت از رژیم اسرائیل از هیچ کوششی دریغ نکرده است، ادعا کرد: در حالی که مسلمانان در سراسر جهان در روز‌ها و هفته‌های آینده برای افطار دور هم جمع می‌شوند، رنج مردم فلسطین اولویت اصلی من خواهد بود.

الخبر الجزایر اشاره کرد که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است که دولت آمریکا از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون در بیش از ۱۰۰ معامله محرمانه، به رژیم اسرائیل کمک تسلیحاتی ارائه کرده است.

بخوانید:  شطرنج بین المللی ایروان؛ سومی پوررمضانعلی در ارمنستان

بایدن ادعا کرد که برخی آمریکایی‌ها که از خانواده‌ای مسلمانان هستند امروز به شدت ناراحت می‌باشند.

روزنامه الخبر چاپ الجزایر، اضافه کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت که من و «جیل» (همسر بایدن) بهترین آرزو‌ها و دعا‌های خود را برای مسلمانان کشورمان و سراسر جهان داریم.

به نوشته این روزنامه بر اساس آنچه که توسط «وال استریت ژورنال» و «واشنگتن پُست» منتشر شده است؛ این محموله‌ها شامل ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری، ده‌ها هزار سامانه هدایت موشک‌های «جی دی‌ای ام» (JDEM)، موشک‌های هوا به زمین از نوع «هیلفایر»، «حوامات»، تسلیحات گنبد آهنین و … بوده است.

قانونگذاران آمریکایی در این باره گفتند که این معاملات در جلسات توجیهی مطرح شد و بار‌ها مورد بررسی قرار گرفت، اما برای اینکه قیمت هر کدام از آنها نسبتا” ناچیز بود نیازی به گزارش آنها به کنگره نبود.

روزنامه الخبر الجزایر افزود: این در حالی است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، محاصره شدیدی را علیه ساکنان این منطقه غزه تحمیل کرده و آنها را در حالت گرسنگی قرار داده است و بیش از ۱۱۰ هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک، زن و سالخورده هستند.

این روزنامه با استناد به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر ارائه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل آویو اضافه کرد: نکته جالب در مورد موضع آمریکا اینکه همان رئیس‌جمهوری که برای کشته شدن غیرنظامیان غزه در نتیجه حملات صهیونیست‌ها عزادار است، کسی است که با سلاح و مهمات از ارتش رژیم اسرائیل حمایت می‌کند.