واگذاری معادن با قید راه‌اندازی کارخانه فرآوری است

استاندار کرمان گفت: واگذاری معادن به متقاضیان با قید راه‌اندازی کارخانه فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود که هم مسئله دلالی را از بین می‌برد و هم از خروج ماده معدنی خام جلوگیری می‌شود.

استاندار کرمان: واگذاری معادن با قید راه‌اندازی کارخانه فرآوری است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در نخستین جلسه شورای معادن استان در سال ۱۴۰۳ با اشاره به سال اول برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: لازم است تا طراحی‌های خوبی را متناسب با مواد مصوب در برنامه هفتم توسعه و مرتبط با استان داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های معدنی که در استان کرمان وجود دارد، بیش از نیمی از قوانین و موارد مندرج در قوانین مصوب حوزه معدن، مرتبط با کرمان می‌شود و ما ذینفع نیمی از آن هستیم.
فداکار افزود: این مسئله ایجاب می‌کند که هم در آنچه مصوب می‌شود و هم ساختارسازی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی مراقبت کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به حقوق دولتی معادن گفت: طبیعی است که رفع نیاز‌ها از جمله حوزه زیرساختی مناطقی که معادن در آنجا واقع شده به لحاظ همجواری در اولویت باشد.
وی تصریح کرد: راه‌های طولانی استان به دلیل وسعت و حمل و نقل شرکت‌های معدنی، دچار آسیب شده‌اند، از سویی برای توسعه استان به ارتقای زیرساخت‌ها نیاز داریم.
فداکار گفت: مشکل پارک علم و فناوری استان نیز به زودی رفع می‌شود و کار به صورت جدی آغاز و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر می‌شوند.
استاندار کرمان عنوان کرد: واگذاری معادن به متقاضیان با قید راه‌اندازی کارخانه فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود که هم مسئله دلالی را از بین می‌برد و هم از خروج ماده معدنی خام جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام

بخوانید:  ۳ کشته در حادثه دلخراش رانندگی در محور گرگان به آق قلا



منبع